Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Går på ydersiden af foden - hjælp!

Redigeret 1 april, 2014, 12:33 i Fod- og knæskader
Jeg går på ydersiden af mine fødder, hvilket først ødelægger alle mine sko vildt hurtigt, samtidig mistænker jeg også fødderne for at være skyld i mine knæproblemer og ondt i lænden? Har været ved lægen som mente jeg skulle tabe mig (er normalvægtig), og gå med nogle såler til at støtte svangen.. Sidstnævnte gav mig så mange knæproblemer at jeg ikke kunne gå op og ned af trapper, og har sidenhen fået at vide af skobutikker, at det var helt forkerte såler!

Det eneste min læge sige er tab mig - eller støtte til svangen, når jeg kommer der, men synes ikke rigtigt det hjælper på mit problem!

Jeg kan ikke løbe eller cykle pga. mine knæ / løbe på ydersiden af foden og jeg er ved at være desperat!

Andre der har haft samme problem, som har fået hjælp?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg har et tilsvarende problem, jeg har en meget flad fod. Har du os det ??
  • Indstillinger
    I skal da begge insistere på/forlange at blive henvist til en ortopæd.

    Den slags har en alm. praktiserende læge ikke megen forstand på.

    Man kan da tabe sig her fra og til næste årtusindskifte; hvis der er noget galt med fodstillingen, vil det jo ikke hjælpe et suk.
  • Indstillinger
    Ja er enig, jeg har været til ortopæd, men det hjalp ikke. Fik bare et indlæg i mine sko. Hjalp intet. Desværre.
  • Indstillinger
    Lotte kender du en god ortopæd eller kiropraktor ??
  • Indstillinger
    Ja, vi må erkende, at der findes "paphoveder" inden for alle fag.

    Du skal selvfølgelig ikke bare spises af med nogle indlæg - du skal have en grundig udredning for dit problem - og så skal der handles ud fra det.

    Og - desværre er man ofte nødt til selv at kæmpe for det. Så - du skal have fat i en anden ortopæd, og så skal du starte med at bede om en ordentlig undersøgelse, naturligvis fortælle, at du tidligere bare har fået nogle indlæg udleveret, som du ikke kunne bruge, men at du nu virkelig har brug for en tilbundsgående udredning for dit problem.

    Personligt er jeg lige pt i et dilemma - i en helt anden boldgade - hvor jeg fået en diagnose, der simpelt hen ikke er korrekt, den er faktisk ved at tage "livet" af mig. Det er i hvert fald helt sikkert, at jeg vil blive meget syg, hvis jeg fortsætter den behandling, så også jeg skal have "boksehandskerne" på i næste uge, hvor jeg skal til kontrol.

    Det er desværre ikke et vits, når man siger, at det kræver en jernhelbred at være syg.
  • Indstillinger
    Dit indlæg poppede op, mens jeg skrev det forrige.

    Nej - det gør jeg nok ikke, og hvis jeg gjorde, så er det måske i en anden ende af landet.

    Jeg er ikke "ekspert" på netop det område - mit indlæg er mere en generel erfaring af, at man skal kæmpe og nogen gange kæmpe hårdt for at blive hørt - og det gælder desværre mange steder inden for også lægeverdenen.
  • Indstillinger
    Ja du har helt ret, det er sgu svært at gå rundt med. Men man bliver forhåbentlig et stærkere menneske på nogen andre områder. Skal jeg kontakte min læge og fortælle ham at det ikke hjalp?? Eller skal jeg kontakte ortopæd ?
  • Indstillinger
    Jeg vil mene, at der kræves lægehenvisning til ortopæd, er dog ikke sikker, men - spørg ved lægen.

    Måske andre her på debatforum ved det?
Log in eller Registrér for at kommentere.