Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Svær kvalme. ):

Redigeret 8 november, 2013, 12:37 i Spørg Netdoktors brugere
Det startede med opkastfornemmelser, som kun kom fra brystkassen. Min mave havde det egentlig fint. Jeg troede det var på grund af cola, så jeg skar voldsomt ned på mit forbrug. Desværre blev fornemmelsen til en svær kvalme. Jeg stoppede med at spise i omkring en halv dag, og blev så sulten. Jeg tog noget at spise, men fik kvalme igen. Jeg troede så at det var på grund af nogle ppiller jeg ikke kunne tåle, så jeg skiftede. Desværre hjalp det ikke. Så nu er det sådan at, når jeg spiser, får jeg kvalme, og når jeg så bliver sulten, spiser jeg, og får kvalme igen. Sådan kører det så i ring.
Jeg snakkede med min læge om det, men hun sagde bare at jeg skulle prøve nogle andre ppiller, men det har jeg prøvet, og det hjælper ikke. Jeg taber mig utrolig meget fordi jeg spiser så lidt, jeg er træt og magter sjældent det store og ikke særlig fokuseret i skolen.

Jeg håber I kan hjælpe!

Kommentarer

  • Indstillinger
    hvad med væske ---drik rent og koldt poste vand
  • Indstillinger
    Det gør jeg skam også, men det har ingen virkning. ):
  • Indstillinger
    jeg ville kontakte lægen igen hvis det var mig ----du skal have undersøgt den mave ---
    jeg har ikke kvalme ---men nogle gang en sugende fornemmelse i maven ---
    og så tager jeg et glas mælk ---og det hjælper ---
  • Indstillinger
    Svær kvalme, men ikke et ord om hvor længe det har varet. !!
    I øjeblikket har flere kvalme og er sløje. En eller anden virus er på spil.

    https://www.sundhed.dk/borger/sygdomme- ... yge-virus/
  • Indstillinger
    Jeg tvivler nu stærkt på at det kan være roskildesyge? Har selv haft det for et lille år siden, og det var meget værre end det jeg fejler nu. Mit har stået på i 2-3 uger, så det kan ikke være det. o:
  • Indstillinger
    Så kan der være mange forskellige årsager. Du bliver nødt til at bede lægen om at blive grundigt undersøgt
    Men jeg ved godt det til tider ikke er nemt at få lægen til det.
  • Indstillinger
    Du skriver at du spiser p-piller, og jeg tror du er en ganske ung pige.

    Har du overvejet at smide de p-piller langt væk, det er ikke sundt for kroppen at fylde sig med medicin, for p-piller er medicin, og de kan have ganske alvorlige bivirkninger.

    Men jeg synes også, at din læge skal tage dig mere alvorlig, man skal ikke gå og have kvalme i så lang tid, og så bare sige til dig at du skal skifte p-piller ud med et andet mærke.

    Du bliver nød til, hvis ikke det er p-pillerne, der giver dig kvalme, at få din læge til at finde ud af hvorfor du går og har den kvalme, det er trods alt det vi har lægen til.

    Du skriver ikke så meget om dig selv, kvalme er jo ikke en sygdom, men et symptom på, at der er noget galt et eller andet sted hos dig, og kvalme kan have mange årsager.

    Hvis ikke din læge tager dig alvorlig, så mener jeg, at du skal skifte til en anden.

    Dette er mit bedste bud til dig, håber at du snart kan få et liv uden kvalme, så du kan passe din skole. Det er heller ikke sundt for kroppen, at spise så lidt så du går og taber dig.
  • Indstillinger
    Det var da en rigtig god ide, at droppe p pillerne, for at se om det skulle være dem, der gør dig syg. Jeg blev i sin tid selv så syg af dem, at jeg var helt færdig med dem. Jeg kender en, som også følte sig rigtig skidt tilpas af p piller.
    Jeg tror ikke altid de er lykken.
  • Indstillinger
    Også jeg slutter mig til koret om de p-piller.

    Jeg kender til flere tilfælde med kvinder, der har gået og været mere eller mindre skidt tilpas. Jeg selv inklusive.

    Men - hvis man får mistanken til de hormoner, så er lægerne af en eller anden grund totalt afvisende, de frikender de piller øjeblikkeligt - de kan slet, slet ikke forestille sig, at de kan være grunden til denne utilpashed. Faktisk er de helt overbeviste om, at de hormoner overhovedet ikke har nogen former for bivirkninger, hvilket ikke er rigtigt - der er masser af bivirkninger, og hvorfor læger har den holdning, ved jeg ikke.

    Hvad det så skyldes at man er utilpas - ja, det ved de så ikke, men både jeg og mange andre har faktisk oplevet en ret så øjeblikkelig bedring, da man selv tog ansvaret, og ophørte med den medicin.

    Hvis jeg var dig, var det helt klart der, jeg ville starte. Dog bør du tage den pakning færdig, som du er i gang med, så du ikke laver endnu mere rod, og så lade være med at begynde på den nye pakning.

    Det ville være skønt, om du ville melde tilbage, om du også oplever, at det er det, der afhjælper dit problem.

    Men - ellers bør du helt klart insistere på at blive nærmere undersøgt.
  • Indstillinger
    Jeg har været til læge i dag, og han siger at det godt kan være noget med min mavesyre at gøre, at den er løbet lidt løbsk. Fik taget nogle blodprøver, og jeg kan få svar fra tirsdag. Har også fået noget mod mavesyre. Det skulle gerne hjælpe.
    Jeg har også fået af vide at det kan være fordi jeg mangler noget i kroppen. F.eks vitaminer. Jeg er vegatar, så det kunne også være det.
    Men tak for jeres råd! - det har jeg sat stor pris på! (:
Log in eller Registrér for at kommentere.