Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

fortrydelsespille + p-pille ! hjælp!

Redigeret 10 maj, 2014, 03:18 i Prævention
jeg har haft samleje hvor kondomet sprang. jeg er lige begyndt på p-piller så er ikke sikker på om de virker endnu. jeg har så taget en fortrydelsespille for ikke at blive gravid. er det farligt? kan jeg blive gravid alligevel?
hurig tilbagemelding ville virkelig hjælpe! håber i kan hjælpe en pige i nød..

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du er lige begyndt på p-piller og ved ikke, om de virker endnu?

    Jeg foreslår, at du læser indlægssedlen for din medicin grundigt i gennem - og der bør det faktisk fremgå at p-piller indtaget korrekt vel at mærke - virker fra dag et.

    Der er også andre gode informationer at læse i den indlægsseddel, så læs den grundigt - og gem den, hvis du senere har brug for at læse den igen.

    P-piller er hormoner - fortrydelsespiller er stærke hormoner - og intet af det er speciel sundt for din krop, men det fleste har heldigvis ikke problemer med det.

    Det er en meget dårlig ide at "stoppe efter" med fortrydelsespille, når man i forvejen tager p-piller, men en enkelt sker der nok ikke de store skader ved - dog vil jeg foreslå, at det ikke er noget, du gør for ofte - for det har din krop ikke godt af.

    Nu du har valgt at medicinere din krop med p-piller - og dermed forhindre kroppens naturlige cyklus - så er det af afgørende betydning at du tager dem helt og aldeles korrekt - glemmer du en pille, så står der i indlægssedlen, hvordan du skal forholde dig.

    Kod f.eks. en påmindelse ind på din mobil, så du husker den - hver eneste dag, og væn dig ligeledes til, at du skal have dine piller med overalt, så du netop også får taget pillen selv om du ikke er hjemme.
  • Indstillinger
    tusind tak for hurtig svar! på indlægssedlen står der godt nok at de virker fra dag et, men jeg er som sagt ikke sikker på om de er de rigtige til min krop.. det var akut idag, og det er ikke noget jeg gør tit overhoved. men jeg tænker bare om det evt. kunne være farligt?
  • Indstillinger
    - og kan jeg godt blive ved med mine p-piller?
  • Indstillinger
    Ja, det vil jeg tro - men spørg evt. din læge til råds.

    Fortrydelsespillen vil givet fremkalde en kraftig blødning, men jeg ved ikke helt, hvordan det fungerer, når man også tager p-piller.

    Kombination af p-piller og fortrydelsespille er absolut ikke speciel god, og hvordan de virker sammen, ved jeg ikke - måske andre har et bud på det.

    Og - brug lige et minut mere på det kondom næste gang - for et nyt kondom der passer og er sat rigtigt på, bør sådan set slet ikke springe. Også kondomer er datomærkede - i hvert fald på pakken, og også de kan blive for gamle.
  • Indstillinger
    Jeg er også på p piller og har været siden min uønskede graviditet og abort i oktober. Jeg har så haft ubeskyttet samleje efter nummer 2 p pille efter min mens periode, og tog så en fortrydelses pille fordi jeg gik i tvivl om, at der kunne være sket noget..

    og har haft en masse bivirkninger efter som smerter i underlivet, svie og lugtende tis m.m..
    Kunne man få svar på det?
    Mvh
    Den nervøse
Log in eller Registrér for at kommentere.