Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Vægttab

Redigeret 13 november, 2013, 05:06 i Sund kost
Hej.
Jeg er en pige på 13 år, der prøver at tabe vægt. Og ja, det er lykkedes lidt, men mangler bare stadig det sidste kilo.
Så jeg var inde og læse en MASSE om Low Carb kuren og prøvede den endda selv. Dette var slet ikke noget for mig, da jeg elsker frugt, bananer, kan ikke spise kød og jeg ELSKER min havregrød.
Og så følte jeg mig helt trist og dårlig tilpas. Så jeg læste lidt mere om kuren, hvor der også stod, at man de første dage ville føle sig utilpas og ligefrem syg; Hvor jeg tænkte: Hvorfor kan folk så ikke se at det ikke er sund, hvis de bliver syge, svimle og får kvalme?
Og så læste jeg også, at man tager det meste vægt tilbage igen. Og da jeg på ingen måder har tænkt mig at leve på kuren forevigt, gud forbyde dette, så droppede jeg kuren.
I forvejen, hvilket jeg også gør lige nu, spiser jeg omkring de anbefalede 1200 kcal om dagen, for et vægttab. Men synes det går lidt for langsomt, selvom det jo kun er til at tabe 0.5 kilo om ugen. Og det passer vel meget godt, selvom det ikke aaltid har passet helt. (Der er jo altid morgen- og aftenvægt.)¨
Så det jeg prøver at sige, er der nogle der har nogle meninger om Low Carb og nogle tricks og tips til at tabe lidt mere, hvorefter at holde vægten?
Jeg cykler 8 kilometer hver dag, selvom jeg ligger syg lige nu. Så løbetræner jeg, dog i en lille forstand, da jeg har haft en knæskade, så jeg har et mildt løbeprogram af min fysi.
Virkelig tak for opmærksomheden, håber at få nogle svar!:)

Kommentarer

  • Indstillinger
    du er alt for ung til at starte slanke kure ---du skal hellere gå i gang med at lære hvad der er af kalorier i ganske almindelig mad ----altså skabe en livsstil --hvor du holder din vægt ---jeg har tabt 20 kg på det ----altså ikke på en dag ----men hen ad vejen --find ud af hvor mange kalorier du skal have på en dag ---spørg en diatist ---
    undlad alt smør på dit brød---det giver mange kalorier fri
    jeg køber kun fedfattig mad ----af alt
    brød-- pålæg ost ---det er blevet en livstil for os ---ja det vil sige ---det er mig der tager hånd o m det ---for min mand går slet ikke op i det --og snyder hvis han kan ---men da det er mig der køber ind ----er alt der til daglig det vi må få

    men vi er ikke så fanatiske ---så når vi kommer i byen spiser vi med glæde det vi bliver budt ----

    men hos dig er det vel ikke dig der køber ind ---så du må tale med mor om hvordan---i lægger sagen an
  • Indstillinger
    jeg glemte at sige -hvis du lærer dig til at spise sundt og fedfattigt ---indstiller dit stofskifte sig efter det
    hvis du hele tiden er på kur --af forskellig slags --flakser dit stofskifte rund
    og så er det svært at styre ----

    man kan få meget god fedfattigt mad ----

    morgenmad hos mig er --1-2-st groft knækbrød --med 0,3 smørost --og jeg smører ikke skrabet på --

    ved 12 tiden 1 skive groft kerne rugbrod ---fedfattig skive ost --1 banan --
    begge gange drikker jeg et stort krus kaffe med skumme mælk

    du behøver ikke drikke kaffe .----skumme mælk ---te ----eller sukker fri safte vand er udmærket
    der findes sukker fri sodavand som er godt ---1,5 til 2 l væske skal du have dagligt

    ved 3-4 tiden spiser jeg en stor portion salat ----af forskellig slags ----med fedfattig dressing på ---

    aftensmad ----19-20 tiden
    kød --fisk ---hvad vi får er altid fedfattigt --kartofler ---og sovs lavet på skumme mælk --og pulver sovse ---

    min mand elsker alt hvad jeg laver ---han er bare ikke til salat ---men grønsager ----

    så måske kan du snakke med moder om i kan bruge noget af det ----
  • Indstillinger
    Det er ikke helt lige sådan, at jeg bare kan snakke med min mor om det. Det hun nok ville sige, var at det var noget pjat - og det har jeg ikke helt brug for.
    For jeg spiser sundt og fyldt med grøntsager, da jeg jo som sagt er vegetar. Men jeg har bare brug for at tabe det ene kilo.
    Og nej, jeg går ikke efter en bestemt 'kur' - for jeg har ikke tænkt mig at leve på den resten af mit liv, og på fleste kure tager du alt det du har tabt på igen;)
    Så jeg snakker bare om nogle uger til, hvor nogle måske havde nogle tips. Jeg elsker at lave mad, så der er altid gjort meget ud af min frokost og morgenmad, og det skal siges, at jeg tit og ofte står for madlavningen. Jeg har tabt omkring 3-4 kilo, og selvom det ikke lyder af meget, så har jeg det meget bedre, og har sådan set ikke behov for at tabe mere, end det ene kilo jeg mangler:)
    By the way; Bryder mig ikke så meget om smør, så det er ikke problemet og drikker altså også selv kaffe:)
  • Indstillinger
    Du bør som skrevet ikke gå af og på kure hele tiden.
    Det bedste er at finde en sund og fornuftig kost, som man spiser til hverdag. Hvis du så kunne snige lidt motion ind sammen med det, ville det være perfekt.

    Hvis du er overvægtig kan du evt. løbe en tur om morgenen, på tom mave, og så spise morgenmad efter. Løb ca. hver 2-3 dag, så kommer du i en god rutine. Du kan finde inspiration på hjemmeside www.sundkostplan.dk - den bliver opdateret ugentligt, og du er velkommen til at stille spørgsmål.
Log in eller Registrér for at kommentere.