Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

hjææælp.. jeg er ange for jeg ikke kan blive gravid :(

Redigeret 6 november, 2013, 06:36 i Spørg Netdoktors brugere
Hej.
Det er nu snart 12 mdr. siden jeg stoppede med mine p.piller og min kæreste og jeg har været meget aktive for at blive gravide, men der sker ingen ting. Min mens. er meget regelmæssig og det har den altid været. Inden jeg stoppede med p.pillerne begyndte jeg at plet bløde og det var der vi besluttede jeg skulle stoppe med at tage dem. Jeg prøver ikke tænke for meget på det men efter endnu en negativ test er jeg lidt frustreret. Min læge siger jeg skal gi det tid. Er bange for der er noget galt med mig. Forresten så har min kæreste et barn fra tidligere forhold så han er ikke problemet.

Hilsen den fortvivlet..

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hvis du tænker meget på at blive gravid kan det eventuelt være en ændring. Min fætter og hans kone opgav efter flere år at få børn. De adopterede et barn og kort efter blev min fætters kone gravid.
  • Indstillinger
    Jeg er enig - du er din egen største fjende med den fokus.

    Prøv at overbevise dig selv om, at lille ny kommer, når lille ny er parat til det.

    Dyrk jeres samliv, når I har lyst - og ikke fordi det "nu" er det bedste tidspunkt for avl. Lad være med at tage test hele tiden, prøv at slappe helt af.

    Prøv at planlægge nogle ting, I gerne vil - der ikke lige involverer graviditet og barn, så I kan gå og glæde jer til det - og så er det jo bare "ærgerligt" hvis I må aflyse, hvis du i mellemtiden bliver gravid. Det ville være fint, hvis I siger til hinanden at dette eller hint vil I bare gerne, og så kan I i stedet prøve at håbe på, at det så ikke lige er der, du er blevet gravid.

    Din læge har givet et fornuftigt råd - giv det tid, prøv at tage den med ro.

    Når du har taget p-piller - måske endda i længere tid - så tager det altså tid for kroppen at finde ud af at fungere igen. For nogen tager det faktisk flere år - uden at der derfor er noget som helst galt. Endnu en lille detalje, der ikke oplyses om, når recepten udskrives.

    Men - du kan da bede om en henvisning til en gynækolog, så du kan blive undersøgt for, om der skulle være noget, der ikke er som det skal være, så det også kan give dig ro i sjælen.

    Cyklus kan altså være voldsomt påvirket af den fokus, så jo - ægløsning kan altså sagtens være påvirket af psyke.
Log in eller Registrér for at kommentere.