Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hjælp! Kan ikke mærke at jeg er gravid

Redigeret 5 november, 2013, 11:24 i Snart gravid
Hej.

Jeg har lige fået af vide i torsdags af lægen at jeg et gravid. Min sidste første dags menstruation var d. 29/9 så derfor er jeg sat til 5 uger.
I starten havde jeg rigtig ømme brystervorter, hvilket jeg ikke har mere
Jeg pletblødte igår, hvilket gør mig lidt bange for om jeg kan have tabt barnet, da jeg overhoved ikke kan mærke at jeg er gravid?! Jeg er 5 uger henne, og jeg kan ikke mærke noget i kroppen, det gør ikke ondt nogen steder. Er det meget normalt eller?
Og kan man evt. Tag en ny gravidstest for at se om man stadig er gravid? Eller ville man stadig kunne se det, selvom barnet er tabt?


Mvh.
:-)

Håber nogen kan hjælpe mig

Kommentarer

  • Indstillinger
    Nu er det jo ikke nogen sygdom at være gravid - og jeg ved godt, at der er lavet alenlange lister for alle de mere eller mindre underlige ting, man skal kunne mærke fra det øjeblik undfangelsen er sket - og det er efter min mening noget frygteligt vrøvl.

    Du undrer dig over, at du ikke har ondt? Det skal du heller ikke have. Du behøver heller ikke have behov for at spise alt muligt mærkeligt eller kaste op i en uendelighed.

    Langt de fleste mærker altså ikke noget videre til den graviditet de første måneder, og det er helt normalt.

    En smule pletblødning er heller ikke tegn på tidlig abort - men netop noget sådant skal du da være opmærksom på. Har der bare været en lille smule og det er gået væk igen, så behøver du nok ikke bekymre dig mere om det. Men - hvis du bliver ved med den pletblødning så bør du nok kontakte lægen.

    Ellers - tillykke med din graviditet, men prøv om du kan tage det roligt, selv om du ikke også er "syg". :-)
Log in eller Registrér for at kommentere.