Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Mangler svar!

Redigeret 5 november, 2013, 06:10 i Prævention
Hej alle.

For 5 uger siden, havde jeg sex for første gang. Jeg er på p-piller og har aldrig glemt en pille. Jeg fik derefter taget en graviditesttest hos min læge 2 uger efter jeg havde haft sex. Lidt over en uge efter jeg fik taget testen som var negativ, fik jeg min menstruation. Men nu er spørgsmålet så om jeg overhovedet så kan være gravid? Jeg har nemlig været til lægen og blive tjekket på maven og de siger at smerterne kommer fra mine muskler. Men jeg er sådan i tvivl, og vil helst gerne være 100% sikker.

(Pige, 17 år)

Kommentarer

  • Efter det du fortæller tror jeg ikke du er gravid.
    Smerter i maven, man får da ikke smerter i maven, fordi man eventuelt er gravid. Næe, muskelsmerter, det lyder da meget sandsynligt. De kan faktisk godt blive slemme, men en dygtig fysioterapeut kan hjælpe.
  • Tusind tak for svar!! Men jeg ved ikke om det er mine mavemuskler eller hvad det er, men jeg føler lidt, at min mave er en smule større omkring navlen og det har den også været inden jeg var hos lægen og fik testen? Er det så mine muskler eller?
  • Det kan jeg ikke svare dig på, men det har intet med graviditet at gøre.

    Jeg tror nu ikke du er gravid, du har jo haft din "menstruation" / blødning efterfølgende. Du har sikret dig med p piller, den risiko må være så godt som ikke eksisterende.
    Du kan jo tage en test til og hvis den også er negativ, så kan du være mere end 100 % sikker. Jeg ved jo godt, når bekymringen er der er den svær at slippe.
    De "tegn" du fortæller om drejer sig bestemt ikke om graviditet.

    Du kan købe en test på apoteket.
  • Og så foreslår jeg, at du fremover også bruger kondom, når du nu er så usikker på p-pillernes effektivitet.

    I øvrigt - så er det rigtigt nok at for nogle få har disse p-midler ikke den præventive effekt, men det er de færreste for hvem det er sådan, men man ved jo ikke, om man selv hører til gruppen, før det er for sent.

    Du passer dine p-piller - og det er netop afsindigt vigtigt, at man husker at tage denne medicin 100% korrekt - ellers kan det have stik modsat virkning og være en yderst dårlig prævention, da man ikke en gang kan regne med "sikre" perioder.

    Er du helt sikker på, at p-piller er det rigtige for dig? Du er netop begyndt på sexlivet, du har - som jeg forstår det - kun haft sex en gang for nogen tid siden.
    Er det så virkelig strengt nødvendigt for dig at være sikret 24/7?

    Kondom ville være en langt bedre metode for din krop. De der hormoner er altså ikke helt så ligegyldige og uskyldige, som mange læger desværre påstår.

    Og husk - p-piller - p-midler - beskytter ikke mod seksuelt overførte sygdomme, hvorfor du med en ny partner, du ikke ved, hvor har været før, altid bør sikre dig med kondom alligevel.
  • Det er rigtigt. Jeg husker da de kom frem, alle var lykkelige: et vidundermiddel. Dem måtte jeg straks have. Hold da op, hvor blev jeg dårlig. Det ville lægen ikke tro på.

    Men pillerne blev ændret. Jeg tror dog ikke på de kan ændres så meget, at de er helt forskellige, så af den grund tror jeg bestemt ikke p piller er sunde for helbredet. De stopper også væksten, hvis ikke man er helt udvokset.

    Så, jeg siger som lotte123, tænk dig godt om. Undgå kønssygdomme.

    http://www.vibekemanniche.dk/?p=502
Log in eller Registrér for at kommentere.