Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Pletblødning

Redigeret 5 november, 2013, 09:04 i Snart gravid
Jeg skriver ind til jer i håb om hjælp.

Jeg har her for en uge siden været i seng med en. Jeg var i tvivl om han var inde i mig, da vi ikke brugte kondom. Men efter 4 dage begyndte jeg at plet bløde. Min menstruation er udeblevet over en måned.

Så nu er jeg blevet i tvivl om jeg muligvis kan være gravid, da jeg pletbløde.
Det varede i 4 dage eller sådan noget, og nu er der ikke noget.

Håber i kan hjælpe mig, er meget desperat efter en svar der måske kan hjælpe mig.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du virker meget ny i det med sex? Du ved ikke en gang, om den har været oppe i dig eller ej?

    Men - for det første har din menstruation været udeblevet en måned, så derfor bør du kontakte din læge, så det kan blive undersøgt hvorfor.

    Pletblødningen kan godt skyldes at han har haft noget oppe i dig - enten fingre eller sin penis, og det i sig selv behøver ikke betyde noget. Pletblødning i sig selv er ikke et tegn på graviditet.

    For det andet så bør du sørge for at bruge prævention - kondom - hver eneste gang. Selv om den kun har været en lille smule oppe i dig, og selv om han ikke fik udløsning, så kan der sagtens komme masser af levedygtige sædceller ud, som du kan blive gravid af.

    Jeg foreslår, at du sætter dig grundigt ind i noget seksualoplysning før du fortsætter den del af det at være voksen.
  • Indstillinger
    Hejsa.

    Du skriver du har været i seng med en for 1 uge siden

    Og din menstruation har været udeblevet en mrd ( Det jo ikke noget og gøre med du havde sex for en uge siden, hvis din Mens" er udblevet i over en mrd.

    Men få det tjekket og søg da læge...
    Har du haft sex inden det? siden den ikke er kommet?

    Men hvis du har pletblødt efter sex det er ikke farligt, da det sker ved mange, der kan være påført en rift osv.

    Men et godt råd gå til lægen, nu du ikke har fået din menstruation.
Log in eller Registrér for at kommentere.