Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Piller mod skedekatar

Redigeret 4 november, 2013, 06:02 i Åben debat om kønssygdomme
Hej jeg er 16 år og har fået nogle piller af lægen mod skedekatar. De hedder metronidazol DAK 500 mg. Jeg er lidt i tvivl om hvordan og hvornår ofte de skal tages. Jeg er ikke 100 % sikker på hvad de mener med det det står. På glasset står der: 4 tabletter på en gang dag 1 og 3.... Er der ikke nogen som vil uddybe det en smule for mig????
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det klogeste du kan gøre er at ringe til apoteket eller lægen og spørge. Du kan ringe til lægen nu. Du kan sikkert få et svar hos klinikassistenten.
  • Indstillinger
    tak men det ved jeg godt, men idéen med at spørge her var lidt at jeg ikke behøvede at ringe....
  • Indstillinger
    Ja, det kunne jeg tænke mig til, men det er da ikke det klogeste. Men du kan da bare gøre som du synes, jeg skrev kun et svar.
  • Indstillinger
    Nu er der jo ingen her der kan se, hvad der helt nøjagtig står på glasset med tabletterne.

    Du skriver en del af teksten men ikke det hele. Så persilles svar til dig var yderst fornuftig.

    Men hvis jeg forstår det du skriver så skal du nok tage 4 tabletter på en gang på den første dag, og så 3… her stopper du teksten på glasset, hvordan i alverden kan du forestille dig, at vi skal kunne gætte os til resten.

    Vi er jo ikke synske:-) og alle skal jo ikke medicineres ens.

    Ring nu til lægen og vær helt sikker på at du tager det rigtigt.
  • Indstillinger
    Der står altså ikke mere på det glas, så havde jeg nok skrevet det... Men tak fordi du gad at besvare det på den måde du forstod det.
  • Indstillinger
    Hvis du har ret så synes jeg du skal tage på apoteket og spørge hvad der menes.
    Men måske skal du nok den næste dag tage 3 tabletter på en gang og blive sådan ved med at trappe ned til der ikke er flere tabletter tilbage.
  • Indstillinger
    det kan godt være at jeg gør det.. Men når der står på glasset: 4 tabletter på en gang dag 1 og 3.

    Tror i så ikke at det menes på den måde at behandlingen vare i tre dage, og på første dagen skal man tage 4 tabletter og på 3 dagen skal man tage 4 tabletter??
    Der er kun 8 piller i glasset så det går op.
  • Indstillinger
    Jeg tror du har helt ret, sådan som du nu har forstået det. 4 tabletter på en gang dag et og de sidste 4 tabletter på dag tre.

    Super du er jo ret kvik:-)))
  • Indstillinger
    Ja, det mener jeg da også. Men hvis nu du havde fortalt der kun var 8 tabletter i glasset, så havde det været nemt at svare.
  • Indstillinger
    Det vidste jeg ikke engang selv da jeg skrev spørgsmålet, det står nemlig med meget lille skrift et andet sted på glasset.
Log in eller Registrér for at kommentere.