Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

hæhæ, måske et lidt dumt spørgsmål

Redigeret 4 november, 2013, 17:14 i Hjerteproblemer
Som der står i overskriften er dette måske et dumt spørgsmål, men jeg undskylder ved at jeg er ung og uvidende og lidt bekymret, for har muligvis NF1... nå men nu til det DUMME spørgsmål :P JEg kunne godt tænke mig at vide om ens hjerne og psyke kan få en til at føle smerte i hjertet. I den senere tid har jeg haft nogle problemer med min kæreste, som jeg har store følelser for. Nogle gange er det så, at der nærmest er en trykken på selve hjertet og nogle gange kan det også være hårdere at trække vejret end normalt. Det kommer i perioder og er der fra en halv time til en hel dag og så lige pludselig er det væk.
kan Jeg have noget med mit hjerte eller er det min hjerne der leger eller kan det evt. have noget at gøre med NF1?

Håber der er en lidt mere erfaren end jeg, der kan besvare :P

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej med dig

    Det er nu ikke noget dumt spørgsmål, slet ikke. Nej, du får ikke ondt i hjertet, men i nerverne ved hjertet. Det kan sagtens føles som om det er selv hjertet. Også musklerne ved hjertet kan gøre så ondt, at man tror det er hjertet.

    Det kan man sagtens få af "hjertesorg" eller andre spekulationer. Men om dit hjerte er dårligt, det ved jeg ikke.
    Så hvis du er nervøs for at hjertet er dårligt, må du lade lægen lytte til det.
  • Indstillinger
    okay tak for den hurtige besvarelse. Det tror jeg, så jeg vil gøre, hvis det bliver ved :D
Log in eller Registrér for at kommentere.