Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kan jeg været smittet efter at have fået et blowjob?

Hej.

Jeg befinder mig pt. i udlandet, og har for en uge siden modtaget et blowjob fra en kvinde jeg ikke kendte alt for godt. Fik blowjobbet uden kondom, hvilket nu pludselig gør mig paranoid. Jeg har de seneste par dage haft paranoia over at være smittet med en kønssygdom, og har læst en masse på nettet, hvilket ikke just gjorde mig mere rolig.

Burde jeg være bekymret for at være smittet med en kønssygdom ved at have modtaget et blowjob ? .. det er nu over en uge siden og jeg føler eller ser ingen symptomer.

Håber I har et kvalificeret svar der kan hjælpe mig.

På forhånd tak.

Holger

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hvis den pågældende pige har en eller anden sygdom, så kan hun jo godt have smittet dig.

    Det er jo den risiko, man løber, når man kaster sig ud i den slags - og den risiko kender du jo godt i forvejen.

    Hvor lang tid der går, før en eventuel smitte kan testes/mærkes er jo afhængigt af, hvad du evt. er smittet med.

    Hvis du kommer hjem inden for rimelig tid, så kan du da, hvis ikke du mærker nogen symptomer, vel godt vente til du er her i landet - ellers må du jo kontakte en læge, hvor du er, men tag nu det kondom på fremover, så du ikke evt. smitter videre.

    Jeg kan da ikke lade være med at tænke på, at når den pågældende pige virkede ligeglad med det kondom, tja - så var hun heller ikke bekymret for, om du kunne have noget, der smittede hende, måske fordi hun enten er dybt tåbelig, eller fordi hun i forvejen har "hele pakken".

    Lad os da håbe, at både du og hun "bare" var tåbelige, og jo - det er der desværre mange, der er, og ingen løftede pegefingre i den retning, sådan er det jo. Men - det er jo også derfor de kønssygdomme florerer, som de gør.
  • Indstillinger
    Jeg synes ikke du skal være bekymret fordi du har fået et blowjob uden kondom. Oralsex medfører en relativ lav risiko for smitte med kønssygdomme i forhold til vaginal- eller analsex.

    Hvis man skal være helt sikker på at undgå smitte fra andre mennesker, så er det bedst at undgå kontakt til dem overhovedet - og det vil de færreste af os nok have lyst til. Du kan også få herpes, influenza eller lungebetændelse ved at kysse, men folk pakker sig jo ikke ind i husholdningsfilm denne akt.

    Tag selvfølgelig kondomet på når du har "rigtig" sex med pigerne, men nyd da et uskyldigt blowjob og lev livet. Og få taget et tjek hos lægen med jævnligt mellemrum hvis du har forskellige partnere.
  • Indstillinger
    Ja. Det kan jeg godt se. Nyd livet, ha' det sjovt.

    Gå til læge en gang i mellem på det offentliges regning og bliv tjekket, og blæs så på alle hensyn - for det handler jo om, at bare DU morer dig, så er alt andet ligegyldigt.

    Er du i udlandet, er DU den heldige, for DU kan tage hjem og blive gjort rask igen - og det er da rigtigt nok, risikoen ved blowjob er da nok lidt mindre end ved fuldbyrdet samleje, men den ER der - og det er da totalt ligegyldigt om du får smittet den pågældende partner.

    Hvorfor skal det overhovedet interessere dig, at denne partner måske ikke har den viden omkring kønssygdomme som du har? Hvorfor skal det interessere dig, at denne partner måske heller ikke har samme sikkerhedsnet for behandling, som vi har i Danmark?

    Hvorfor skal det interessere dig, at denne partner kan risikere at få ødelagt hele sit liv, fordi DU er ligeglad og DU kan blive behandlet? Det er jo først og fremmest DIG, der skal have et par minutters fornøjelse, der da ikke skal mindskes en lille smule af et ligegyldigt kondom, for DU kan jo bare blive behandlet og more dig videre.

    Og så skide med, hvad du efterlader dig af ulykker på din vej.

    Sådan skal det være.
Log in eller Registrér for at kommentere.