Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

gravid?

Redigeret 29 oktober, 2013, 04:00 i Prævention
Kære Netdoktor,
jeg har været på p-piller i snart 3 måneder og fra lørdag til søndag har jeg været seksuelt sammen med min kæreste, men søndag kastede jeg op og jeg kastede op hele dagen. Jeg var ikke engang 1 uge inde i mine p-piller da jeg kastede op og nu er jeg meget urolig for at være blevet gravid..
Kan jeg muligvis tage en fortrydelsespille??

Mange tak på forhånd.
Håber virkelig du kan hjælpe mig!

knus Ridepigen1

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hvor lang tid før du kastede op tog du den p-pille?
  • Indstillinger
    omkring 4 eller 5 timer..
  • Indstillinger
    Nå, men så er den optaget i kroppen. Du har således ikke større risiko for graviditet end hvis ikke, du havde kastet op.
  • Indstillinger
    Min mor blev gravid på den måde og jeg vil helst ikke have en abort.. Jeg vil virkelig gerne have den vendt og drejet på alle mulige tænkelige måder.
  • Indstillinger
    Ingen på et debatforum kan love dig 100% at du ikke er blevet gravid.

    Jeg ved f.eks. ikke, om den type p-piller du tager er ekstremt langsomt optagelige i kroppen - hvilket dog ville være meget, meget mærkeligt, men en sådan information bør stå på medicinens indlægsseddel. Jeg ved heller ikke, om du evt. har glemt en af de andre piller.

    Hvis du f.eks. har hovedpine og tager en hovedpinepille, så går der jo heller ikke mere end 4-5 timer før den har virket - nej, medicin bliver gerne optaget og virker langt hurtigere i kroppen - således også p-piller.

    Men - bare jeg kender en til flere, der er blevet gravide trods korrekt brug af p-piller, hvorfor jeg sådan set ikke synes, at den form for prævention er helt så effektiv, som man plæderer for. Dog - de fleste ER den effektiv over for, men der findes altså en gruppe, hvor de hormoner slet ikke virker efter hensigten, og det finder man først ud af, den dag man netop er blevet gravid. Om du hører til den gruppe, er der jo ingen, der ved, men jeg vil påstå, at hvis du gør, så er det IKKE fordi, du kastede op mange timer efter indtagelsen af den pille.

    Hvis du skal have garantier, så er du nødt til at kontakte din læge og fortælle nøjagtigt, hvad der er foregået - så der kan blive taget stilling i lige præcis dit tilfælde.

    At jeg ikke tror, du kan være blevet gravid efter den omgang - kan hverken du eller andre bruge til noget som helst - det ved jeg. :-)
Log in eller Registrér for at kommentere.