Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Lam i næsen???

Redigeret 27 oktober, 2013, 07:56 i Rusmidler
Hej..

Jeg er en 20 årig person. Jeg har siden jeg var 15 år gammel eksperimenteret, og vel nok også haft et misbrug, med stoffer. Listen af stoffer er lang.. Rigtig lang.. Det skal ikke dog ikke lyde som om jeg er stolt af det på nogen måde... Men hovedsageligt i store mængder: Ketamin, MDMA, 2c-b, Methamfetamin.

Den seneste måned har jeg oplevet at mit højrenæsebor (mit foretrukken "sniffe-næsebor") er lamt. Jeg har siddet og kunne snittet mig i næseboret til det bløder næsten uden at kunne mærke noget som helst.. Kun en slags "trykken". Det er begyndt at ske at mit næsebor ufrivilligt begynder at løbe... Og jeg mærker det ikke før det når toppen af min overlæbe.. Det bliver ved, selvom jeg har skruet kraftigt ned på mit for/mis-brug af narkotika...

En ven har fortalt mig noget om at det er noget "nerve" værk som jeg har ødelagt over tiden?..

Bliver det permanent? Kan jeg gøre noget? Kan en læge... ?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg tror ikke en læge kan gøre noget ved det. For at udelukke alvorlige ting, skal du dog nok tale med en læge.
    Nervevæv kan beskadiges, det er sikkert sådan noget der er sket for dig. Om det kan heles? Det må tiden vise. Det heles kun, hvis du holder op med at sniffe.
    I det hele taget er brug af narko en dårlig måde at more sig på, eller hvad det er i gør.
    En af mine sønner, har også været så dum i de unge år. Nu kæmper han for sit liv, han er kun 48 år. Han har ikke taget stoffer siden han blev syg af skidtet i en alder af 32 år.
    Det belaster hele kroppen, så jeg vil anbefale dig, at holde op.
    Min søn er ihvertfald ked af, at han har forværret en arvelig tilbøjelighed, som måske først var kommet til udtryk i den alder han har nu. Det kan vi ikke vide.
    Det koster dyrt at være misbruger, både på pengepungen, men værst af alt, er de fysiske skader. Går det rigtig galt, så er det et forfærdeligt liv der venter forude.
    Da min søn var ude i misbrug, søgte jeg kontakt med andre forældrer til misbrugere. Det var rigtig ubehagelige ting jeg fik at vide.
    Ved du, at hvis du f.eks. bliver syg, og din læge ved, at du er misbruger, så kører ingen læge ud og tilser dig i dit hjem.
    Der var en mor, der mistede sin søn på denne måde, han blev kun 20 år. De ville ikke en gang modtage ham på sygehuset, ikke før han rent faktisk var døende. Det var en ven til moderen, der kørte ham til sygehuset, fordi ingen læge ville tilse ham.
    Bliver du kørt ned og brækker f.eks. ribben, så får du ikke smertestillende der hjælper nok. Det er ikke for at skade, eller behandle tidligere misbrugere dårligt, det er for at beskytte dem mod tilbagefald.
    Endnu er du så ung, så din krop har stadigvæk ungdommens styrke og evne til at reparere sig selv. Men lige pludselig er denne reserve opbrugt/misbrugt, og så kan du se frem til et liv, du sikkert ikke kan se for dig på nuværende.
    Når du sniffer nedbryder du skillevæggen i din næse. Prøv at google det, så kan du selv læse om det.
Log in eller Registrér for at kommentere.