Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Lavt stofskifte

Er der nogen her inde der har læst bogen af Helle Sydendal " Få livet tilbage" ?

Da jeg selv lider af lavt stofskifte, fryser vildt meget, krampe i fødder og underbenet om natten, let til at blive tungsindig, så er det nogle af disse ting der bliver berørt i denne bog, men at få lægerne med på at undersøge om Helle har ret, det er straks sværere.
Da jeg samtidig lider af forkammerflimmer og får medicin for det, så blir det straks sværere.

Er der andre end mig der har denne hjertelidelse og samtidig lavt stofskifte, så vil jeg meget gerne høre om det og hvis så om I får nok medicin for stofskiftet.

Jeg gruer for vinteren for i øjeblikket har jeg 24gr i stuen, men sidder med vinterstøvler med uldsåler, lange bukser, langærmede tyk bluse, flees jakke og kan ikke holde varmen.

Håber der er nogen derude som kan fortælle hvad I gør for at holde varmen m.m.

Den frysende Ravn

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hi Ravnemor
    Har lige læst dit indlæg om for lavt stofskifte, hvor du spørger om andre har de samme symptomer.
    Jeg nikker genkendende til alt det du beskriver med hjerteflimmer muskelkramper og hundefryser. Sidder med min dyne omkring mig hele tiden.

    Desværre har jeg ca. hver halve eller hele time også nogle hedeture med blodtryksfald og jeg bliver drivende våd over hele kroppen. 5 minutter senere hundefryser jeg. Hedeturene skyldes medicin jeg får for behandling af brystkræft.

    Jeg har fået konstateret for lavt stofskifte og afventer svar fra min læge om jeg skal i behandling for det.

    Jeg håber på den måde at få det lidt bedre, så det "kun" er hedeturene jeg skal slås med.
    Mette
  • Indstillinger
    Jeg har lige fået konstateret lavt stofskifte. Jeg har nu fået Euthyrox 25 mcg i 5 uger; men har ikke fået det bedre.
    Jeg fryser, jeg har muskelsvaghed, muskelsmerter, muskelsvaghed og er rigtig ked af det (nedstemthed)
    Hvor lang tid er jeres erfaring med, hvornår medicinen virker.

    Mette, jeg er også opereret for brystkræft og får anti-hormoner.
    Jeg har ingen gener fra medicinen mere.
    Hvor lang tid har du fået anti-hormoner og er det Letrozol. Det skriver du intet om.
Log in eller Registrér for at kommentere.