Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Har du tidligere skadet dig selv?

Kære alle,

Jeg er næsten færdiguddannet psykolog og jeg er i gang med en undersøgelse omhandlende klienters oplevelse af behandling af selvskadende adfærd.
Dette emne er forskningsmæssigt næsten uberørt, og mit synspunkt er, at for at hjælpe unge og voksne med selvskadende adfærd, er vi også nødt til at lytte til dem og finde ud af, hvad de lige præcist har brug for eller ikke har gavn af i den terapeutiske behandling.

For at sætte et lys på dette særdeles vigtige emne søger jeg efter personer med tidligere fysisk selvskadende adfærd, som har fået terapeutisk behandling af en psykolog eller psykiater, og som kunne tænke sig at fortælle om deres oplevelse af behandlingen i et interview. Interviewet vil være anonymt og al materiale vil slettes efter projektets afslutning.

Fokus i interviewet vil være på din oplevelse af behandlingen og hvad du anser som at have haft en fremmende eller hindrende virkning for behandlingen af den selvskadende adfærd.

Hvis du kunne tænke dig at deltage i undersøgelsen eller har nogle spørgsmål, kan jeg kontaktes via mail (projektSA2013@gmail.com) eller herinde.

Jeg håber at få nogle henvendelser, så vi kan få en bedre viden inden for dette område.

Venlig hilsen
Natasja
Log in eller Registrér for at kommentere.