Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

blod i afføringen

Redigeret 26 oktober, 2013, 07:03 i Spørg Netdoktors brugere
hej
har undt i endetarmen og blod når jeg tørre mig har hyppig afføring hver dag og når jeg tisser er der blod når jeg tørre mig
det gør undt hele tiden også når jeg sidder ned
er der andre der har prøvet noget ligne har haft det i over 14 dage
er der nogle der har nogle godt råd
med venlig hilsen Tanja

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hvis du har blod både i afføring og urin, og oven i købet har smerter, så bør du søge læge med det samme.

    Jeg vil ikke "male fanden på væggen" men noget sådant bør man ikke sidde overhørig. Det skal undersøges - og det skal det nu.
  • Indstillinger
    tak for svar jeg kan ikke få en tid hos lægen før på mandag men kan mærke at det gør mere og mere undt så må kontakte lægevagten sener på dagen når de åbner men mange tak for du gav et svar
  • Indstillinger
    Du skal kunne kontakte din læge ind til kl. 16. - om ikke andet så har han/hun en telefonsvarer, der fortæller, hvad du skal gøre, hvis du har brug for akut hjælp - og det vil jeg mene, du har.

    Alt andet lige, så er det bedst, hvis det er din læge, som kender dig, du får kontakt med.
  • Indstillinger
    hej lotte123
    jeg vil prøve at kontakte min læge igen og tak
  • Indstillinger
    Har du fået fat på læge? Hvordan går det?

    Tænker lidt bekymret på dig. Det vil ikke komme bag på mig, hvis du er indlagt - så svar gerne tilbage, når du kan, også selv om der går nogen tid.
  • Indstillinger
    Hej lott123
    tak for du tænker på mig jeg er ikke indlagt fik fat i lægevagten i telefongen han sagde at jeg skulle hente noget cremen hos apoteket for rifter i endetarm men han var ikke sikker på at det var det så jeg skulle henvende mig til min egen læge i næste uge så det må jeg gøre men cremen har ikke virket
    så jeg ville få fat i min læge på mandag morgen
    mvh Tanja
  • Indstillinger
    Ja, men så er det vel det, du må gøre.

    Jeg kender selvfølgelig ikke dig og din øvrige sygehistorie, men det gør en lægevagt heller ikke. Hvis det "bare" handlede om lidt blod ved afføring, så ville jeg nok også have gættet på en rift eller en hæmoride, der bestemt er ubehagelig, men ikke alvorligt.

    Jeg hæfter mig ved, at du OGSÅ har blod i urinen, at du har smerter og også har flere afføringer dagligt, og det ser jeg som noget, der absolut bør undersøges nærmere.

    Men - nu har du gået med det i 14 dage, så der sker nok ikke så meget mere ved at vente til mandag, men du bør kontakte din læge straks mandag morgen.

    Og - hvis du får det værre, så bliver du nødt til at handle igen - og kontakte lægevagten.

    Fortæl gerne hvordan det går.
Log in eller Registrér for at kommentere.