blod i afføringen
hej
har undt i endetarmen og blod når jeg tørre mig har hyppig afføring hver dag og når jeg tisser er der blod når jeg tørre mig
det gør undt hele tiden også når jeg sidder ned
er der andre der har prøvet noget ligne har haft det i over 14 dage
er der nogle der har nogle godt råd
med venlig hilsen Tanja
har undt i endetarmen og blod når jeg tørre mig har hyppig afføring hver dag og når jeg tisser er der blod når jeg tørre mig
det gør undt hele tiden også når jeg sidder ned
er der andre der har prøvet noget ligne har haft det i over 14 dage
er der nogle der har nogle godt råd
med venlig hilsen Tanja
Kommentarer
Jeg vil ikke "male fanden på væggen" men noget sådant bør man ikke sidde overhørig. Det skal undersøges - og det skal det nu.
Alt andet lige, så er det bedst, hvis det er din læge, som kender dig, du får kontakt med.
jeg vil prøve at kontakte min læge igen og tak
Tænker lidt bekymret på dig. Det vil ikke komme bag på mig, hvis du er indlagt - så svar gerne tilbage, når du kan, også selv om der går nogen tid.
tak for du tænker på mig jeg er ikke indlagt fik fat i lægevagten i telefongen han sagde at jeg skulle hente noget cremen hos apoteket for rifter i endetarm men han var ikke sikker på at det var det så jeg skulle henvende mig til min egen læge i næste uge så det må jeg gøre men cremen har ikke virket
så jeg ville få fat i min læge på mandag morgen
mvh Tanja
Jeg kender selvfølgelig ikke dig og din øvrige sygehistorie, men det gør en lægevagt heller ikke. Hvis det "bare" handlede om lidt blod ved afføring, så ville jeg nok også have gættet på en rift eller en hæmoride, der bestemt er ubehagelig, men ikke alvorligt.
Jeg hæfter mig ved, at du OGSÅ har blod i urinen, at du har smerter og også har flere afføringer dagligt, og det ser jeg som noget, der absolut bør undersøges nærmere.
Men - nu har du gået med det i 14 dage, så der sker nok ikke så meget mere ved at vente til mandag, men du bør kontakte din læge straks mandag morgen.
Og - hvis du får det værre, så bliver du nødt til at handle igen - og kontakte lægevagten.
Fortæl gerne hvordan det går.