Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Knæklyde og knæskade

Redigeret 24 oktober, 2013, 16:14 i Fod- og knæskader
Jeg er en pige på 15 år, og jeg har problemer med at mange led i min krop "knækker".
Det startede med at være min storetå som sagde knæklyde når jeg gik. Siden da er det blevet til at begge mine storetær, knæ, skulderled, nakke, fodled, hofte, håndled og specielt min ryg alle laver knæklyde.
Jeg har altid hadet knæklyde, og jeg har aldrig knækket fingre eller tær, udover når de gør det af sig selv. Størst er problemet i ryggen, da jeg mange gange dagligt får ondt og hvis jeg prøver at rette min ryg helt op, knækker det hele vejen ned, og det gør at jeg får en smule ondt i ryggen.
Samtidig har jeg knæskader i begge knæ. Slimhindefoldbetændelse i dem begge og en lille menisken skade på det venstre.
Jeg danser to gange om ugen og så cykler jeg 5 km dagligt, så det er ikke fordi jeg er det mest aktive menneske, men jeg bevæger mig.
Jeg tager 4 fiskeolietabletter dagligt, hvilket jeg har gjordt i lang tid, men det virker hverken på smerterne i knæene, eller alle knæklydene.

Er der nogen som kan hjælpe mig med hvad jeg kan gøre for at komme af med, eller ihvertfald mindske, knæklydene?
Log in eller Registrér for at kommentere.