Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Cipramil - stærkt psykiske påvirkninger

Redigeret 25 november, 2013, 10:58 i Familie og venner
Hejsa

Jeg besluttede mig i foråret at trappe ud at Cipramil, som jeg har fået en mange år.
Eneste trælse bivirkning var, at jeg havde meget svært ved at falde i søvn og sove

Har så været ude af tabletterne, og jeg har godt kunne mærke, at jeg er utrolig sensitiv og følsom.
Det er i og for sig også ok

MEN

Den del af mine påvirkninger i mit liv, som omhandler min søn som har det meget svært med bil ADHD Skitzofrni mv, den del er jeg blevet meget bedre til at rumme -
Og så er det lige
at den del af familien, som jeg har gift mig ind i (datter/ og far) skaber igen store udfordringer for mig, og har lige haft et sammenbrud.

Det er jo vigtig, at jeg bevarer mig selv og ikke mister fodfæstet her, i så følelsesmæssig situation/krise, og derfor har jeg netop kontaktet min læge (Det bliver en afløser, da hun har ferie i 2 uger) for at få den gode støtte om medicinen kan give.

Så er mit spørgsmål.

Hvad er alternativet til cipramil, som giver mig alvorlige søvnproblemer.

håber at I kan hjælpe

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det er nok bedst at tale med din længe om. Vi ved jo ikke, hvordan dit behandlingsforløb eller situation er.
  • Indstillinger
    Hej Dina

    Et bud på en antidepressiv medicin, som virker forbedrende på evnen til at falde i søvn, kunne være Mirtazapin. Du kan jo tale med din læge om, hvorvidt det ville være en god ide at vælge Mirtazapin.

    Du skal være forberedt på, at denne særlige virkning er meget stærk i begyndelsen. De første piller, jeg tog, gjorde, at jeg hurtigt måtte gå i seng og straks faldt i søvn. Efterhånden er denne virkning dog aftaget, sådan at det er blevet mere normalt.

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    Jeg får Mirtapzin i stedet for Cipramil og har ikke de store bivirkninger. Lidt sløvhed dagen efter, de første par dage og at vægten steg lidt i en pariode. Ellers intet andet.
  • Indstillinger
    Må spørge hvorfor du gik fra Cipramil til Mirtazapin ? Fik du ikke vægt øgning af Mirtazapin ? Hvordam med øget sved ?
  • Indstillinger
    Pga at jeg fik en psykose af Cipramil.
    Tog lidt på, da jeg fik Mirtazapin, men ikke meget. Sved, der er der ingen ændring.
Log in eller Registrér for at kommentere.