Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Allergi i tide og utide! AAAAAAAAARH

Redigeret 6 december, 2013, 15:37 i Allergi
Nu har jeg i flere år døjet med allergi for katte, husstøvmider, birk, græs. Jeg har fået recepter på adskillige former for allergi medicin, har været ved apoteket og fået adskillige former for medicin. Men INTET har nogen effektiv virkning.

Jeg går jævnligt og gør rent så der er bare en lille smule styr på min støvallergi. Vasker tøj, sengetøj, lufter ud og hvad der ellers hører med der også!
Jeg har INGEN katte.
Og lige nu er der jo sådan set ikke ret meget pollen i luften.?

Mit problem er jo bare at hver evig eneste gang, jeg tager til lægen med min allergi (som udløses ca. hver 2. uge, men kan komme 2 gange i ugen), ja så får jeg noget nyt medicin. Men ærligt talt, så gider jeg VIRKELIG ikke og købe mere medicin, som ikke virker. Det går mig nemlig lidt på psykisk og alt ting bliver fuldstændig håbløst!

Var ved lægen i sommers og spurgte efter allergi sprøjte. Det virkede! Men kun i en måned. Men det var effektivt der.

Nu vil jeg altså gerne høre om der er andre, som udsættes for det samme? Og som evt. har en VIRKELIG effektiv løsning på den allergi?
Mvh. den desperate
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    Der er flere muligheder. Vaccination er én mulighed. Alternativt kunne du overveje at bruge flere allergiprodukter på samme tid. Der er en hel del der er plaget nok til, at 1 produkt ikke er nok til at holde symptomerne nede.

    Hvis du vil vaccineres skal du have en henvisning til en speciallæge.

    Hvordan er du plaget?
  • Indstillinger
    Jeg har jo været på alnok allergipiller og nogen andre jeg ikke lige husker samme tid med næsespray. Har prøvet 3 næsespray og synes det forværer det rigig meget!

    Med hensyn til vaccine, kan man så godt få det mød støv allergi? For jeg mener at det du får der er lidt en "hypnose" vaccine?

    Jamen jeg starter med at blive stoppet i det ene næsebor, hvorefter det begynder at løbe ud med snot! Når jeg så har pudset næse bliver det endnu værre og får fuldstændig ondt i øret af at pudse næse, så jeg til sidst liver svimmel. Og jeg bliver ved med at nyse, det kan være omkring 5 gange lige efter hinanden. Mit hoved føles varmt og hævet og får somregel hovedpine og bliver ekstremt træt. Det er som om symptomerne lige forbedre sig i en halv times tid efter jeg har sovet. Men ellers kommer de fluks tilbage igen!

    Vil sige at jeg 1000 gange hellere vil være forkølet, da allergi for mig er meget værre end en forkølelse.
  • Indstillinger
    Hvis næsespraysne gør dine symptomer værre , tror jeg du bruger dem/den forkert.

    Du kan godt blive vaccineret mod støvallergi. Jeg ved ikke hvad du mener med en hypnose vaccine. Vacciner er dog ikke ensbetydende med at allergien holder op, selv om den gør det for nogle af dem der får den. For en del betyder det nedsatte symptomer.

    Hvis du har meget stoppet næse og prøver at pudse den, så får du overtryk i øret. Vær mere forsigtig, så undgår du en del af dine øre og balance gener.
  • Indstillinger
    Man kan sagtens ende med at blive allergisk overfor diverse typer næsespray (eller astma-spray for den sag skyld).
  • Indstillinger
    Sagtens er et meget stærkt ord at bruge i den sammenhæng. Det er ikke særlig sandsynligt.

    Slet ikke for flere forskellige produkter.

    Det er mere sandsynligt at de er anvendt forkert og derfor generer huden eller det aktive stof ikke blive administreret i en tilstrækkelig dosis.
  • Indstillinger
    Udvikling af allergi overfor produkterne er erfaret af flere i nærmeste familie, derfor ordet "sagtens".
  • Indstillinger
    Man skal være rimelig uheldig, for at være allergisk overfor et hjælpestof.

    Risiko'en for at han er allergisk overfor 3 forskellige næsesprays er ikke så stor, da de har formentlig forskellige hjælpestoffer og aktivt stof (indhold).


    PS, bare som en note, allergi og bivirkninger er ikke det samme og man kan også være allergisk overfor et aktivt stof. Det er også bare sjældent.
  • Indstillinger
    Det er almindelig kendt blandt patienter at klage over bivirkninger af medicinsk behandling ofte opfattes af lægen, som udtryk for " den besværlig kværulerende patient". Det sidste kan medføre, at bivirkningerne ikke indberettes, og andre patienter dermed påføres samme medicinske behandling, som måske skulle være udfaset for længst.

    Heldigvis kan også patienter indberette bivirkninger i det nye indberetnings-system for lægemiddel-bivirkninger.
  • Indstillinger
    Hej mulle,

    har du lagt mærke til, hvad du har lavet op til din allergi begynder? Det kan være du er overfølsom overfor dufte og kemikalier (også kaldet MCS), f.eks. parfumerede rengørings- og personlig plejeprodukter, og det kan desværre ikke måles i hverken en priktest eller i en blodprøve.
    Prøv evt at læse om det på http://www.mcsvidencenter.dk, http://www.mcsforeningen.dk og http://www.dropduftene.dk og ellers søge på mcs - måske kan du af den vej komme det lidt nærmere.
    Har selv MCS og troede i starten "bare" at det var forkølelse og bihulebetændelser mange gange om året; næsespray og allergipiller hjalp ikke.
    Prøv evt. at bruge et "næsehorn" (kan købes på apoteket) og skyl din næse med en let saltvandsopløsning.
    Held og lykke
  • Indstillinger
    Hej! Lidt langsomt, ved det godt. Og jeg er simpelthen ved at få nok nu. Det næsespray der, det bier jeg lige præcis som lægen har sagt og følger indlægssedlen, så kan ikke forstå hvordan jeg skal kunne bruge det forkert? Nu har jeg købt benaday fra 7-eleven. Hvis jeg tager en pille mens der er allergi, så hviler jeg mig lige i en time og så er der intet! Det bedre end ingenting! Men det sådan lidt træls at jeg er nødt til at tage hjem fra skole pga min allergi.

    Min allergi kan starte når som helst, selv om morgenen når jeg lige har sovet. Jeg ved med sikkerhed hvilke ting jeg skal holde mig fra, som går ind og forværre en allergi. Så som parfume, cigaretrøg og sådan nogen ting. Støv. Tror lidt at grunden til at jeg bliver mægtig snottet af at gøre rent er fordi jeg ikke tåler husstøvmidder.
Log in eller Registrér for at kommentere.