Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

lidt hjælp ang. graviditet.

Redigeret 21 oktober, 2013, 04:29 i Snart gravid
Hej!
Har lige fundet ud af jeg er gravid. og kan ikke helt finde ud af hvem er faderen til mit barn.
Jeg var sammen med min ex. den 16.august.. Tog en nødprævention den 17.august og min nuværende kæreste den 20.august.
Nu tænker jeg meget på om den nødprævention har virket eller ej.. men er der ikke størst synlighed for at det er min nuværende kæreste der er far, da jeg har taget nødprævention lige efter jeg var sammen med min ex ? Den nød prævention skulle jo være ret sikker?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Så vidt jeg er orienteret, så fremkalder nødprævention - fortrydelsespiller - en ret så kraftig blødning, så hvis ikke det skete, så kan jeg da godt have min tvivl om det så har virket.

    Men - er du helt og aldeles sikker på, at du skal have det barn? Jeg mener, du er i et sprit nyt forhold, og du gik ind i det inden du var helt færdig med det forrige; der kan herske tvivl om, hvem der er faderen. Og - er det ikke bedre, at du og din kæreste får lært hinanden ordentlig at kende, inden I kaster jer ud i dette meget store ansvar?

    Tror du, at du og I virkelig har det kæmpe, kæmpe overskud, som et barn altså kræver?

    Jeg skal overhovedet ikke plædere for abort - som jeg i bund og rund slet ikke er tilhænger af, men et barn har krav på at være elsket og ønsket - og vil også have det, hvis det viser sig, at det ikke er din nuværende kæreste, der er far til det. Er I også parat til det?

    Jeg foreslår, at du går til din læge og beder om vejledning i det her. Jeg tror desværre ikke, du kan få vished, før barnet er født, og der kan tages en dna test, men du har brug for professionel vejledning til at takle det her problem.
Log in eller Registrér for at kommentere.