Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Uudholdelig kløe om natten!

Redigeret 21 oktober, 2013, 10:02 i Allergi
Hej Alle,
Jeg har de sidste 2 år døjet med en uudholdelig kløe over hele kroppen; hver nat! Det starter hvert år når temperaturen falder og vi nærmer os vintermånederne, og det slutter når temperaturen begynder at stige igen. Jeg sover ekstremt dårligt om natten og jeg har af og til kløet mig selv til blods.

Alt i mit hjem er parfumefrit og jeg gør ofte rent, da jeg har støv allergi! Jeg håber nogen har et bud på hvad dette kan være! ?

Mvh

Kommentarer

  • Indstillinger
    hvad siger hudlægen til det ----har du fået taget prøver og test ----det må være dit sengetøj ---vasker du nogen sinde dine dyner ---eller lufter dem ---
  • Indstillinger
    Lyder som sengekryb. E621/MSG, farvestoffer som gul og rød, gluten, hvede, diverse fedtstoffer (chips), sukker kan også give kløe. Det meste bomuldstøj er meget fyldt med pesticider og dirvser skadelige kemikalier, så der kan måske også være en grund.
  • Indstillinger
    Tak for jeres svar! Jeg vasker ofte mit sengetøj, dog aldrig selveste dynerne . Det undrer mig bare at kløen først opstår når det bliver vinter. Faktisk når jeg tænder for radiatoren! Vh
  • Indstillinger
    Nu du har varme på, hvad gør du så mht udluftning af dit soveværelse?

    Hvordan reder du seng? Ja, jeg spørger for rigtigt mange har den (u)vane, at rede deres seng ved at pakke dynen godt ned over madrassen og oven i købet pakke efter med et sengetæppe.

    Det giver rigtig god grobund for netop god udvikling af diverse "sengekammarater".

    Hos os har vi simpelt hen indført, at der over sengen er hængt et par kroge op i loftet over hver vores seng, og hver morgen tager vi vores dyne, lægger den over en rundstok og hænger den op over sengen. Så er der god mulighed for at den fugt, som vi jo altså afgiver om natten - både i dybe og madras - kan tørre. Og nej - det kan da godt være, det så ikke ligner et boligmagasin, men til gengæld er det skønt at putte sig i en frisk, luftet og helt tør seng hver aften i et soveværelse, der også altid er godt og grundigt udluftet.

    Jeg skifter sengetøj hver uge, og det er altså ikke nok at vaske sengelinned - dyne, hovedpude og evt. rullemadras bør også vaskes en gang i mellem.
  • Indstillinger
    Vinter-problem !
    Gad vide om det kunne relateres til mangel på D-vitamin?
Log in eller Registrér for at kommentere.