Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Har jeg? ....

Redigeret 20 oktober, 2013, 07:30 i Åben debat om kønssygdomme
Hej,
Jeg er en pige, og jeg er rigtig nervøs for, om jeg har en kønssygdom eller en slags infektion nede i mit underliv.
Jeg tror måske, det er skedesvamp(ikke en kønssygdom), da jeg har læst meget om det, og synes mine symptomer passer rimelig godt til dét.
Jeg har en kæreste, og vi har god og meget sex. Efter jeg havde haft sex med ham et par gange for nogle dage siden, begyndte det at gøre ondt - det er sket før, og det er gået over. Men denne gang er det blevet ved, og det gør ondt ved indtrængen af penis, og smerter varer ved øverst oppe i skeden.
Mit udflåd er blevet mere tykt og nogle gange klumpet. Rundt om skedeåbningen har der været noget hvidt, som så er gået væk igen. Der har været noget kløe i mit underliv, som er dæmpet lidt af til nu.
Jeg er begyndt på p-piller, og jeg ved, det også kan fremkalde skedesvamp. Fremmede bakterier kan også fremkalde skedesvamp, og ligesiden jeg begyndte på p-piller, har min kæreste og jeg haft sex uden kondom, hvor han delvist er kommet inde i mig og andre gange ude foran skeden.
Jeg kan godt blive rørt ved klitoris og slikkes.
Kan det være skedesvamp?

Jeg tør ikke rigtigt gå til læge og blive undersøgt, da jeg ikke er særlig gammel, og jeg finder det pinligt...


Venlig Hilsen den nervøse spørger

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du har vel forhåbentligt fået de p-piller ved lægen? Dvs. at lægen altså godt ved, at du har et sexliv.

    Du har sex med din kæreste - dvs. du gør voksenting og når man føler sig voksen nok til at gøre voksenting, så er man også voksen nok til at tage voksent ansvar for sig selv.

    Nej - jeg skælder dig ikke ud, selv om jeg godt kan se, det kan se sådan ud, men det er altså lidt væsentligt, at man ikke både kan være et barn og samtidig gøre ting, som er for voksne.

    Det er lige så almindeligt at blive syg der, som det er at blive syg alle andre steder i kroppen, og du bør derfor få en tid ved lægen, så det kan blive undersøgt, om du har en svampeinfektion eller om det skyldes noget andet.

    Det er muligvis - og ret sikkert endda - at din kæreste også skal behandles, så han ikke smitter retur, når du er blevet behandlet.

    Men - få nu det her undersøgt, og nej- det er IKKE pinligt; din læge har med garanti set det før, og vil kun finde dig fornuftig, hvis du kommer med det her problem.

    Der er heller ikke noget som helst galt i, at du også siger til lægen, at du er genert og det vil der blive taget hensyn til.

    Når du bestiller tid, kan du sige til sekretæren, at du har et underlivsproblem - du behøver ikke fortælle alle detailler der.

    I øvrigt - du fortæller, at du er meget ung - måske du også skulle få en snak med din mor om det her.

    Det er helt og aldeles almindeligt at også unge mennesker har sex, så der er intet flovt og pinligt i det her.
Log in eller Registrér for at kommentere.