Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Dagens mærkeligste problem

Hej venner.
Jeg har nu i omkring 1 år, lidt af et meget mærkeligt problem. I al sin enkelthed går det ud på, at jeg har et sår inde i mit højre næsebor, som ikke vil hele. Problemet er, at der danner sig et sårskorpe i mit næsebor hver dag, som forhindrer mig i at trække vejret med mit højre næsebor. Det betyder at jeg hver aften, når jeg går i seng, har 2 valgmuligheder: Enten kan jeg lade den være og trække vejret gennem munden (hvilket ikke er særlig behageligt) eller jeg kan fjerne skorpen ved hjælp af god gammeldags "pille næse" metode, men det er ret ubehageligt, da det gør voldsomt ondt og smerten bliver ved i 20-30 efter "procedurens" afslutning.
Såret er på indersiden i mit højre næsebor og starter måske 1 cm inde i næsen. Jeg har af naturlige årsager ikke selv set det, så kan ikke sige noget om hvor stort det er og hvordan det ser ud, men ubehageligt er det i hvert fald. Jeg har prøvet bare at lade det være i 2-3 uger uden at pille det af, da jeg troede at det måske ville hjælpe hvis jeg lod det hele, men det hjalp intet. Har også prøvet at skylle næsen med noget saltvand i et par uger, men også uden held.
Jeg ved ikke hvordan såret er opstået, men det kunne MÅSKE skyldes, at jeg blev opereret for noget betendelse i tandkødet lige over mit højre fortand, altså lige under næseboret, for halvanden år siden. Måske har det noget med sagen at gøre, måske ikke - jeg ved det ikke. Jeg synes bare det er ubehageligt ikke at være i stand til at trække vejret ordentligt. Det skal i øvrigt også siges, at jeg aldrig har sniffet hverken stoffer, peber eller et eller andet mærkeligt op i min næse, som kunne skyldes såret.

Jeg ved godt, at det er et meget mærkeligt problem jeg har, men håber alligevel, at der er nogen der har et godt bud på hvad det kunne være og hvordan man kommer af med det igen!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du har gået med det problem et helt år? Og - på intet tidspunkt er det faldet dig ind at gå til din læge eller en øre/næse/halslæge med problemet?

    Det foreslår jeg da, at du gør nu.
  • Indstillinger
    Mange tak for forslaget. At gå til lægen er naturligvis altid en god idé - men det kan de fleste vel selv tænke sig frem til, derfor virker dit forslag måske lidt unødvendig, specielt med henblik på, at det er et debatforum, hvor det er meningen, at man kan dele sit problem med andre, så folk kan komme med input til hvad problemet kunne skyldes og hvad man kan gøre ved det.

    Grunden til, at jeg ikke har gjort det endnu er, at 1. det er ikke noget der generede mig voldsomt i starten, men først de sidste par måneder har været voldsomt irriterende, da smerten er blevet stærkere og stærkere og 2., fordi jeg kender min læge privat, nærmere han er i familie med min kæreste. Derfor har jeg ikke haft voldsomt lyst til at ringe til ham med lige præcis det problem, som et eller andet sted kunne skyldes, at jeg en dag har pillet for meget næse.. Det er derfor jeg i første omgang tænkte, at jeg ville skrive et indlæg her på netdoktor, hvor jeg kan forblive anonym, da det jo sagtens kunne være, at en af brugerne herinde, har haft et lignende problem, eller måske havde et bud på hvordan problemet kunne løses.
    Hvis der ikke er nogen herinde, der har et godt bud på, hvad det er og hvordan jeg løser, vil det næste skridt naturligvis være at gå til lægen..
Log in eller Registrér for at kommentere.