Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Forvrænget forhold til mad

Okay, har længe haft dette på hjerte men ikke turde komme ud med det. Jeg er en 23 årig kvinde. Jeg har altid været normal vægtig (er 170 og vejer 59kg), men da jeg for 3-4 år siden så et billede af mig selv, syntes jeg pludselig jeg så for tyk ud. Dette gjorde at jeg skar ned på mængden af mad, og op for motionen, hvilket førte til vægttab, som gjorde jeg blev meget tynd. Sådan levede jeg et par år, hvilket set i bakspejlet nok har været meget tæt på at udvikle sig til anorkesi. Dog begyndte jeg pludselig igen at få smag for maden, og begyndte nu i stedet at overspise hvorefter jeg et par gange prøvede at kaste op, uden det dog rigtig lykkedes.
Nu er jeg så kommet til en helt ny fase i min åre lange kamp mod maden. Jeg spiser rigtig sundt, gerne i 3-4 dage for herefter at spise ALT USUNDT jeg kan komme i nærheden af, og utrolig store mængder. For herefter igen at starte på ny, og sådan kører vi rundt i ring. På mine sunde dage, går jeg meget op i KUN at spise sundt og rører ikke en eneste usund ting. Jeg er hvert gang overbevist om når jeg starter på min sunde livsstil at DENNE gang holder jeg den!
Jeg er meget normal vægtig, og derfor ligner det udefra slet ikke jeg har noget problem, men for mig er det egentlig et kæmpe problem da det påvirker min hverdag super meget. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, og vil egentlig aller hest kunne ordne dette problem selv, da jeg ikke har lyst til at blande mine forældre ind i dette, da jeg ikke vil forvolde dem nogen smerte.
Er der andre der har det som mig, og i så fald nogen der har nogle råd?
mvh den anonyme som endelig tilstår (dog tager små skridt hehe)
Log in eller Registrér for at kommentere.