Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hjælp

Redigeret 17 oktober, 2013, 17:15 i Utroskab
Hej med jer..
Jeg har virkelig brug for gode råd.
Det starter sådan her og kan være lidt forvirrende da det er første gang jeg prøver sån noget her,
Jeg har arbejdet rigtig meget her på det sidste og har virket meget træt og når man er træt og stresset kan man godt blive let irritabel og bide af hinanden. Men min kone og jeg har arbejdet lidt på skift dvs når hun havde fri havde jeg "ekstra" arbejde og når hun skulle arbejde var jeg hjemme ved vores to børn på 4 og 6 år. derimod ikke sagt at vi aldrig var sammen for det har vi da også nok været. Nå nu til sagen. Min kone skal til gensynsfest med hendes klasse fra seminariet og det er en lørdag men dagene op til har hun glemt at lukke nogen sider ned på vores bærbare fordi den er gået tør for strøm og dem ser jeg så men bider ikke mærke i det med det samme.. men kan se at det samme navn dukker op på twitter og der er hun ny på.. Men der bliver lørdag og hun skal til fest og jeg kommer lige hjem fra arbejde næsten i samme moment hun skal ud af døren og vi siger farvel til hinanden, ikke med saftige kys som vi plejer men med "tantekys" føler jeg. Det tænker jeg lidt over og sætter mig foran computeren og igen er det glemt at "slette" hendes besøgen på twitter.. Den er ikk på hendes profil men kan bare se at twitter stadig står der.. Så jeg bliver mistænksom og undersøger sagen lidt nærmere og kan se det er blevet besøgt meget på det seneste og på tidspunkter langt efter min sengetid. Så jeg beslutter mig for at tjekke hendes udgående beskeder på tlf og kan se der er mange til et bestemt nr og det nr tjekker jeg så og det er til en fyr. Det her er den 31aug og jeg kan se det starter d 18aug med beskeder og på twitter.. Og vi har så 6 års bryllupsdag d 1september altså dagen efter det her er blevet opdaget. Nå jeg går i seng ca halv et om natten og har intet hørt fra min kone og det er lidt underligt for vi plejer lige at skrive hjem om hvordan det går og sån.. men søndag morgen på vores bryllupsdag kommer hun hjem kl 8.30 og jeg er sån lidt sur over ingen lyd fra hende,og hun siger undskyld men hun gider ikk skændes om det og så går hun i seng.. Bom sån plejer vi da slt ikke at gøre det,vi plejer da lige og snakke om byturen og alt det der sker,men ikk denne gang. Jeg skal så arbejde igen og hun skal til polterabend om dagen. Mandag aften da hun kommer fra job konfronterer jeg så hende med det og hun siger at det bare var en der skyldte hende en dans og ikk andet. Men jeg borer så lidt mere i det og til sidst indrømmer hun at de har skrevet sammen siden d 18aug og at de var sammen lørdag aften. Ikke sex men kun kys og kram siger hun. Jeg bliver stiktosset og vil skilles og alt muligt men jeg falder ned igen og vi snakker still og roligt sammen. Tirsdag aften spørger jeg så om jeg må se deres beskeder på twitter og hun tøver rigtig meget før hun giver mig lov,, og det var da bestemt ikk godnatlæsning jeg fik hugget mig igennem. Nå dagene går og vi får snakket og bliver enige om at det er det her vi begge vil. Og hun har slettet alt fra sin tlf og sin profil på twitter er også slettet, men mit problem er bare at de havde skrevet at de var bange for at blive opdaget og derfor skrev om alle mulige sider de kunne mødes på jeg ikk kunne finde, bla hendes arbejdsmail.. dagene går og vi har nogle rigtig dejlige dage sammen og med ungerne. og vi får snakket ud sammen og bliver enige om at prøve igen men hun skal bruge tid til at finde sine følelser for mig igen for de er der ikke.. og det er jeg virkelig langt nede over, det kan ikk beskrives med ord så såret og ked af det jeg er.. men der går et par dage så ser jeg at hun har søgt et navn på en loge han er med i og det siger jeg til hende og hun siger hun ærligt ikke ved hvorfor hun søgte det men at hun lige skulle mærke efter inde i sig selv, hun sagde faktisk hun væmmedes ved billedet af ham, men hvad skal jeg lige tro på?? Nå lang historie, men faktum er at vi har de samme drømme til livet og vi vil begge to det vi har opbygget igennem 19 år. men hun siger hun skal bruge tid til at finde sig selv og sine følelser og imens går jeg i det uvisse og jeg ved nok hvad jeg vil og det er hende til trods for hvad hun har gjort.. eller skriver jeg bare det fordi jeg er helt nede i kulkælderen og bange for at miste og bange for hvad fremtiden bringer.. jeg ved helt ærligt ikk hvor jeg står eller hvad jeg skal gøre.. hvad ville i selv gøre og hvordan ville i håndtere sagen??? Mange hilsner fra peter fra kulkælderen..

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det kan være rigtigt svært, når man er nødt til at arbejde rigtigt meget, og samtidigt har et par mindre børn, et parforhold og måske nogle fritidinteresser, man gerne vil passe.

    Desværre sker der ofte det, at det netop bliver parforholdet, man kommer til at nedprioritere. Det bliver en kamp for at få en dagligdag til at hænge sammen, så man føler ikke, man har overskuddet til det nære og tætte forhold, som begge givet savner enormt meget, men som man ikke kan finde overskud til.

    I har givet også haft svært ved at finde tid og ro til at få talt sammen om, hvad den type liv, I lever for tiden gør ved jer.

    Så er der sket det, som desværre sker for mange; din kone har – måske bare som en lille ”hyggefantasi” siddet og leget lidt på medierne, og har så mødt en anden, der lyder som lige det, hun drømmer om, men også han har givet en ”hverdagsside”, så langt hen ad vejen er det forhåbentlig bare en drøm om et bedre liv, hvor det hele ikke går op i sure pligter, der bliver mere og mere sure, grå og triste, hvis ikke man har mulighed for at kunne gå og glæde sig til, at bare noget af det bliver godt, rart og dejligt inden for en overskuelig tid.

    Som du beskriver jeres situation, så tror jeg, det lidt er det, det handler om. Din kone vil egentlig gerne, at I får det godt sammen igen, at I får tid og ro til at nyde hinanden, men som det ser ud lige nu, så går det hele op i masser af arbejde og pligter – og så er det altså nemt at få det indtryk, at ”græsset er meget grønnere på den anden side af hækken”. Du må også tænke på, at hvis hun virkelig ikke ville have, at du skulle opdage noget som helst, så havde hun vel sagtens nok ikke ”glemt” at lukke sine sider ned, vel?

    Jeg foreslår, at I simpelt hen tager den tid, der skal til – får sat jer sammen og får talt igennem, hvad det er, I vil med jeres liv, med hinanden. Du arbejder enormt meget – og det er da godt, at der er arbejde i en tid, hvor mange har svært ved at finde arbejde, og jeg forstår da også, at det i en sådan situation måske kan være svært at sige nej – for måske er der andre om buddet; det ved jeg ikke.

    Men – hvor vigtigt er det, hvis det handler om at tjene ekstra penge – køre lidt karriereræs, hvis prisen er jeres forhold?

    Jeg tror, det måske ville være rigtigt godt for jer, at I måske ofrer et par sessioner ved en parterapeut, der kan hjælpe jer med at sætte de rigtige ord på det, der virkelig betyder noget for jer og jeres liv.
  • Indstillinger
    Hej. Nej det er ovre med alt det arbejde nu og det var kun i en periode. Men det ændrer jo ikk på at hun har været mig utro og hvordan skal jeg finde tilliden til hende igen. Jeg vil jo altid have mistro til hende nu. Det synes jeg at det bliver lidt svært og komme over. Og hun siger jo at hendes følelser for mig er væk men hun gerne vil arbejde på at finde dem igen. Det er jeg så meget i tvivl om man kan. For hvordan gør man lige det? Har man først mister dem er der ikk meget der skal gøres forkert så er man jo tilbage i samme spor. Hun lavede forresten samme nummer for 7-8 år siden med samme mand men det var bare skriverier bag min ryg. De mødtes vist aldrig. Men gik på seminariet sammen bare på forskellige klasser. Og hvad eller om der er sket noget der ved jeg ikke. Hun siger selvfølgelig nej. Men jeg har virkelig brug for gode råd og vejledning da jeg ikke ved hvad jeg skal gøre. Jeg har ikk sagt det her til nogen andet end det her forum så mit hoved er ved at sprænge.
  • Indstillinger
    Jeg tror, som Lotte er inde på, at din kones handlinger er et symptom på, at I har glemt at prioritere hinanden som par i hverdagens ræs. Når ikke man plejer sit parforhold, kommer man længere fra hinanden og begynder at savne noget, fordi man ikke får sine behov dækket. Fyren din kone har skrevet med repræsenterer det grønne græs i en periode, hvor I har ladet jeres plæne tørre ud. Spændingen, følelsen af at blive set, bekræftelsen, der også ligger i det. Alenetiden. Men som sagt er plænen gerne grøn, der hvor den vandes.

    Hvis din kone er lidt forelsket i fyren, eller det, han repræsenterer for hende, er det svært for hende at mærke sine følelser for dig lige nu. Det kræver en enorm rummelighed af dig, hvor du står og du er nok nødt til at sætte tid på, hvor længe, du kan holde det ud, så du respekterer dine egne grænser. Du skal lytte til dig selv og måske søge lidt afstand i en periode, hvis ikke du magter at gå i det længere. Selvom du elsker din kone, tror jeg det er vigtigt, at du ikke lader hende tage dig for givet.

    Du skal tale med din kone om tilliden. Det vil tage et stykke tid at bygge den op igen og kræve en stor indsats af jer begge. Det er din kone, der har åbnet døren indefra til jeres ægteskab. Derfor skal især hun gøre en indsats for at vise dig, at du kan have tillid til hende. Hvad hun skal gøre, er noget I aftaler.

    Jeg tror ikke, du får de forsikringer fra hende lige nu, du higer efter, for når ikke hun kan finde sine følelser for dig, kan hun næppe gå all-in og yde den indsats for ægteskabet, der er krævet fra jer begge, hvis I skal have et reelt ægteskab. Hun er sikkert ærlig omkring sine følelser. At din kone søger flammen på nettet efter, I har besluttet jer for at kæmpe for jeres ægteskab viser, at hun endnu ikke har givet slip, hvorfor hun sådan set svigter din tillid en gang til. Lad være med at falde i kontrolgrøften, selvom det må være fristende. Det vil kvæle jeres forhold helt og du kommer kun til at tage dig ynkelig ud.

    Du kan ikke tvinge din kones følelser, det kan hun heller ikke selv. Du kan heller ikke aftvinge hende svar, hun ikke kan give dig, men du kan sætte dine egne grænser, så du ikke selv går ned med flaget. Mange gange skal man miste, før man indser, hvad man havde. Derfor kan det vise sig, at du skal væk fra din kone, før hun bliver afklaret med, hvad hun føler.

    De bedste hilsener
    Mig
Log in eller Registrér for at kommentere.