Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Bækkendbund træning :(

Redigeret 9 december, 2013, 15:12 i Åben debat for kvinder
Hej alle.. skriver for råd..
Fødte for et år siden, og har siden da trænet min bækkenbund. I starten forstod jeg ikke hvorfor jeg ingen effekt fik, og søgte på nettet. prøvede at lære, trænede som besat, men intet hjalp. jeg bliver bare ikke strammere.. det genere mig under sex, da jeg ikke kan mærke noget, og det giver mig utrolig dårlig selvtillid. Hvad kan jeg gøre, er ved at give op. (har prøvet bæggenbundskugler)

HJÆLP... det smadre mit liv og mit sex liv

Kommentarer

  • Indstillinger
    Øv, øv. Jeg har selv været dér, så jeg forstår godt, hvor frustreret du er. Til gengæld er der altså håb forude.

    Jeg blev henvist til en fysioterapeut, som virkelig fik forklaret mig en masse om knibeøvelser. Derudover anbefalede hun mig en Kegelmaster, som er en bækkenbundstræner. Den kan jeg virkelig anbefale dig! Den virker! Kuglerne, du har prøvet, er ikke særlig gode, og de frarådes faktisk også af eksperter. De er i bedste fald ineffektive, og i dårlige tilfælde faktisk ødelæggende for dine muskler. Så gem dem væk. Jeg har også prøvet dem.

    Det er lidt af en myte, at kvinder bare skal knibe og så får de stærke muskler. Bækkenbundsmusklerne er præcis ligesom de andre muskler i din krop, og de skal trænes på samme måde. Bare at knibe nogle muskler giver ingen muskelstyrke. Det er spild af tid - som du også har erfaret. Og faktisk kan du endda knibe forkert, så du belaster musklerne og gør musklerne svagere. Derfor anbefales det, at man bruger en bækkenbundstræner. På den måde træner du musklerne korrekt, og du bruger belastning, ligesom når du træner arme og ben i motionscenteret.

    Jeg er som sagt virkelig glad for min Kegelmaster, og deres hjemmeside er fyldt med en masse saglig information om bækkenbundsmuskler.
    Prøv bare at læse artiklen om hvad kvinder gør forkert, når de laver knibeøvelser:
    http://www.kegelmaster.dk/knibeovelser/ og den her http://www.kegelmaster.dk/knibeovelser/ ... straening/

    Jeg har i hvert fald gjort det forkert, og det tror jeg mange kvinder gør.

    Held og lykke. Som sagt er der håb forude. Jeg synes du skal prøve at købe en Kegelmaster, og har du stadig problemer, så kontakt en fysioterapeut med speciale i bækkenbundsmuskler. Det tror jeg dog ikke er nødvendigt, hvis bare du kommer i gang med korrekt træning.
  • Indstillinger
    Jeg har selv brugt knibnu.dk til at komme godt i gang med min bækkenbundstræning.
    Man kan gratis tilmelde sig et 21 dages program med små øverlser og fif...
    Nu ved jeg ikke hvor fra i landet du kommer, men på Nicolai Plads i Kbh ligger Props and Pearls - Sundhedsportal for kvinder med vægten lagt på bryst- og underlivskræft, tørre slimhinder, graviditet og bækkenbundsproblemer. Kig på www.propsandpearls.com
    Håber du kan bruge mit input :-)
Log in eller Registrér for at kommentere.