Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Fuld omskæring - Forhudsforsnævring!

Redigeret 21 oktober, 2013, 18:31 i Åben debat for mænd
Hey alle sammen, jeg vil bare lige poppe ind og sige at nu er jeg endelig blevet fuldt omskåret, efter at have lidt(men ikke været generet af) forhudsforsnævring! Før jeg fik min operation læste jeg en del af de tråde herinde, der omhandlede forhudsforsnævring, og det har også gjort mig utrolig tryk at læse andres opleveler, og er utrolig glad for at jeg har fået det overstået nu!

Jeg er en dreng på 19 år, jeg blev opereret i går(d. 14/11) - og jeg vil derfor føre den her slags "dagbog", så jeg kan holde øje med hvordan det går - og så jeg kan få input fra andre der kender til forhudsforsnævring(For det vil jeg naturligvis gerne!)

Jeg blev opereret i går, ikke den store smerte - i nat vågnede jeg en 5-6 gange og har generelt set ikke sovet så godt pga. natlige erektioner, meget normalt - mega irriterende!

I morges skulle jeg så tage forbindingen af, det gjorde jeg i brusebadet efter at have fået noget varmt vand på den - for satan jeg fik et chok! Jeg er nok ikke helt god til det med blod og ar, men jeg kom igennem det :D

Jeg har fået at vide at jeg skal smøre noget øjensalve på som jeg har fået på apoteket, 2 gange om dagen på sårkanten - og her er mit første spørgsmål - Det er ligesom at sårkanten er større på undersiden, jeg har sådan en "klump" på undersiden af min penis, lige før penishovedet. Er det helt normalt? Jeg er sku lidt usikker på det, og har smurt mig på den øverste del, men den der klump hvor der kommer lidt blod og væske fra, gør mig lidt usikker :) Udover det blødte det lidt da jeg tog forbindingen af, og så har det dryppet ganske lidt efter - helt efter bogen!

Håber der er nogle der kan svare mig på mine spørgsmål, og til alle jer der overvejer en operation, få det gjort!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Louie123

    Det er god at høre at du ikke har store smertet ved omskæring.

    Jeg har også et problem med min forhud. Når jeg trække min hud tilbage kan jeg ikke få den frem igen. Penishovedet bliver meget øm. Jeg skal nok have huden fjernet, men er lidt bange for det.

    Nu har du været omskåret ca. en uge. Jeg vil gerne om vil fortælle lidt hvor øm din penishoved har været og om der er bedring på vej. Det er det som holder mig tilbage fra at søge læge.

    Jeg er lidt opsat på at få gjort noget ved det nu, men har nok brug for en lille (stor) skub.
  • Indstillinger
    Hej
    Nu ved jeg ikke noget om, hvordan snittet er lagt.... Men den "klump" på undersiden, kan være frenum.. den kan godt hele anderledes..
    men ikke alle omskæringer berører frenum..
Log in eller Registrér for at kommentere.