Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Anoreksi og bulimi

Redigeret 15 oktober, 2013, 12:13 i Anoreksi
Hej alle :)
Vi er to piger der har et projekt om spiseforstyrrelse. Vi kunne godt tænke os hvis der var nogle der ville hjælpe os med disse spørgsmål:
1: Hvad var/er din oversag til spiseforstyrrelse? (Anoreksi/Bulimi)
2: Hvad bestod/består dine måltider af?
3: Hvordan påvirkede/Påvirker det dig socialt?
4: Hvordan fik/får du hjælp til at komme af med det?

Vi håber på at i vil besvare disse spørgsmål, på forhånd tak!
Hilsen Evanna :)

Kommentarer

  • Indstillinger
    1. Jeg udviklede en spiseforstyrrelse for fire år siden, på grund af flere faktorer. Det at være i en alder hvor man søger efter sig selv og er i en form for identitetskrise betyder meget - mine forældre blev skilt, og deres problematik sammen med det dårlige selskab jeg søgte, gjorde at jeg udviklede et negativt forhold til mad og min krop.

    2. Jeg levede af kalorie og fedtfattige madvarer - primært salat, kylling, cheasy yoghurt og knækbrød. Da jeg var sygest spiste jeg 200-300 kalorier om dagen, og kunne også gå dage indimellem uden at spise - de dage drak jeg flere liter the med sødemiddel for at føle mig mæt.

    3. Min sygdom gjorde at jeg isolerede mig, fordi mine tanker bogstavelig talt kredsede om mad konstant. Underærneringen betød ud over mit vægttab, at jeg fik en masse fysiske komplikationer, der gjorde at jeg bl.a. var konstant energiforladt og derfor ikke havde overskud til hverken skole, venner eller sociale arrangementer.

    4. Jeg har været indlagt 1 gang, og ellers været inde og ude af ambulant behandling 4 gange. Jeg var tæt på at blive indlagt for 1 måned siden, men undgik det lige med nød og næppe. Jeg afsluttede den ambulante behandling og går nu kun til kontrol hos min læge (vejning, blodprøver og EKG).

    Håber i kunne bruge det og held og lykke med opgaven :-)
  • Indstillinger
    1000 tak for dit svar, det er vi rigtig glæde for! Vi kan helt sikkert bruge det til noget, og vi håber at du får det beder!

    Hilsen Evanna :)
Log in eller Registrér for at kommentere.