Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ondt i læg

Redigeret 13 oktober, 2013, 04:21 i Spørg Netdoktors brugere
Hej med jer.

Jeg skriver fordi jeg for ca. 3 dage siden vågnede med så voldsomme smerter i mit læg/underben at jeg knap nok kunne gå og stadig ikke kan (går og humper). Det skal siges at jeg er gravid i 30. Uge. Det føles som om jeg har været til træning og så skal smerterne lige ganges op med 10 - det gør virkelig ondt! Har været til lægen en eventuel blodprop er udelukket. Kan det være noget alvorligt?

Håber I svarer.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Min første alvorlige tanke var en blodprop, som jo så er udelukket. Hvis den er udelukket har lægen sikkert også samtidig overvejet andre alvorlige diangoser.

    Hvis det bliver bedre, så er det i hvert fald på vej i den rigtige retning.
  • Indstillinger
    Kan det være alvorligt, spørger du. Det tror jeg ikke nogen kan svare på i en debat.
    Men du har været hos lægen, som udelukker en blodprop. Så tvivler jeg på det er alvorligt selv om det kan være ubehageligt nok.
    Jeg vil tro/gætte på, at der kunne være tale om en gang kraftig krampe i benet. Det kan sagtens gøre ondt de efterfølgende dage.
    Men bliver det ved syntes jeg du skal opsøge lægen igen.

    Jeg fik en meget kraftig smerte i mit ene ben. Nu ved jeg hvordan krampe føles fra dengang jeg var gravid, så jeg tog det roligt. Men for pokker, hvor gjorde det ondt. I nogle dage havde jeg smerter i mit ben, men så forsvandt de igen.
    Hvis man får en kraftig krampe, så hjælper det lidt at komme ud af sengen og stå på benet. Men jeg ved skam godt det gør meget ondt eller kan gøre det.

    Derfor syntes jeg også mænd skal tage sig godt af deres gravide kone. Det er ikke dem, der er gravide, som det ofte skrives: Vi er gravide. Ha, de mærker ikke smerten eller det at bære barnet, som godt kan give noget ubehag også. Jeg fik f.eks. store åreknuder i skridtet. Heldigvis forsvandt de igen.
    Vi har fortjent at blive behandlet godt.
    Nå ja, det var et lille sidespring.
Log in eller Registrér for at kommentere.