Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Skintigrafi af skjoldbruskkirtlen - Hvor!?

Redigeret 14 oktober, 2013, 06:41 i Forstyrrelser i stofskiftet
Kære alle!

Er der nogen der kender til en privatklinik / et privathospital som udfører skintigrafi af skjoldbruskkirtlen?


Bedste hilsner,
Sune

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg kan ikke hjælpe med hvad du beder om.

    Det er dog ikke en undersøgelse der bruges til så mange ting (primært betændelsestilstande og svulster ) og ikke uden god grund, så vidt jeg er informeret, hvorfor ønsker du den foretaget på et privathospital?
  • Indstillinger
    Hej Michael

    Min kæreste er igennem et sygdomsforløb som har stået på i over 13 år uden at lægerne har kunne give hende en diagnose, og hendes symptomer forværres til stadighed. Der er en historie med Struma i hendes familie (farmor, mormor, oldemor), og det er et skud i tågen, men dog et som jeg synes er værd at forfølge.
    Dog kan vi ikke "tvinge" det offentlige til at bruge tid og penge på sådan en undersøgelse, men jeg er mere end villig til at betale for en undersøgelse privat, hvorfor jeg stillede det ovenstående spørgsmål!

    Hvis du har nogen idéer til hvor vi kan tage hen må du meget gerne komme med forslag!

    Venlig hilsen,
    Sune
  • Indstillinger
    Mange af de tilstande der skyldes skjoldbruskkirtlen kan opdages vha. en blodprøve.

    Jeg er lidt presset på tid, så jeg har ikke lige mulighed for at slå det op, men jeg mener du bør have *meget* stærke indikationer for om der er et problem der bør undersøges med en skintigrafi, gennem en blodprøve.

    Når jeg får tiden til det, skal jeg se om jeg kan hjælpe med et hospital. Det vil dog ikke være ud fra egne erfaringer.
Log in eller Registrér for at kommentere.