Hjem Sex & samliv Åben debat om sex

Kan man blive grad ved udløsning IMENS man er på p piller???

Redigeret 11 oktober, 2013, 14:14 i Åben debat om sex
Hej. Jeg er en pige på 16 år, som hurtigt gerne vil have svar på mit spørgsmål.
Jeg er seksuelt aktiv, har været det i lang tid nu, men jeg har brugt kondom ind til videre.
Jeg er nu startet på P-piller hvor jeg ved, at man næsten er 100% sikker på, at man ikke kan blive gravid..

Mit spørgsmål er så: Hvis drengen får udløsning oppe i pigen under samleje,(imens pigen er på p-piller og uden kondom), er man så stadig beskyttet mod graviditet??

Håber I kan hjælpe, for det er jo ret alvorligt - og vil helst ikke blive gravid.

Hilsen fra mig.

Kommentarer

  • Hvis du har taget dine p-piller regelmæssigt (dvs. ikke har glemt dem og tager dem som det står i pakken), så kan du ikke blive gravid, nej.
  • Super. Mange tak for svaret! :)
  • Det er så ikke helt korrekt - nogle ganske få bliver faktisk gravide, trods korrekt brug af p-piller.

    Det er derfor den prævention ikke betegnes som 100% sikker, men kun - jeg tror det er omkring 94-96% sikker.

    Bevares ganske få, men det ER altså set.

    Men - det har så intet at gøre med om drengen har fuld udløsning oppe i skeden eller om der "bare" kommer noget "præ - sæd", som alle drenge/mænd udskiller længe, længe før de overhovedet er ved at nærme sig udløsning. I den smule der kommer der, er der masser af levedygtige sædceller, som man sagtens kan blive gravid af.
  • Okay, det er jeg glad for at du skriver. Kunne heller ikke forstå hvorfor man kunne være helt sikker.
    Tak igen
  • Nå, men så bliver jeg nødt til at fortælle dig, at det burde man rent faktisk kunne være, da p-piller er hormoner, der går ind og forhindrer kroppes naturlige funktion. Hele ideen er, at de skal forhindre kroppen i ægløsning, og når man ikke får ægløsning, så kan man ikke blive gravid, MEN der er altså nogle kvinder, det ikke virker på.

    Problemet er bare, at man altså ikke ved, om man hører til de ganske få, der ikke påvirkes af dette hormon - eller kun påvirkes sporadisk.

    Det er derfor man ikke kan love og skrive, at p-piller er 100% sikre. Det har intet - absolut intet - at gøre med, om drengen/manden har fuld eller kun delvis udløsning oppe i kvinden.

    For langt de fleste virker de p-piller altså helt efter hensigten - HVIS man vel at mærke tager disse hormoner korrekt. Glemmer man dem eller sjusker man med den medicin, så er det en ret så dårlig og usikker prævention, så hvis man vælger at medicinere sin krop med hormoner som prævention, så bør man passe den medicinering - og passe den 100% korrekt.
Log in eller Registrér for at kommentere.