Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hjælp - meget gerne!

Hej alle læsere.

Jeg skriver herinde fordi jeg er noget så frustreret. Jeg har on and off voldsomme mavesmerter øverst i maven og tilsvarende meget voldsomme rygsmerter. Jeg har fået taget røngtenbilleder af min ryg hvor der ikke blev fundet noget. Jeg har lidelses fået foretaget en ultralydsscanning af maven, hvor man fandt en lille galdesten. For eksempel har jeg haft disse smerter i ryg og mave hele dagen uden pause. Nu hvor jeg er kommet ned og ligge er det blevet bedre men det gør stadig ondt - særligt i ryggen. De blodprøver jeg fik taget i sin tid har der heller ikke været noget at finde. Jeg er bange for kræft, men så ville man vel have opdaget det? Oveni alt dette har jeg hostet i ca. 4 uger og haft vejrtrækningsproblemer. Det mener min læge skyldes astma bronkitis. Jeg har fået en inhalator der hjælper.
Er der nogle der har prøvet noget lignende?
Med venlig hilsen
Michelle

Kommentarer

  • Indstillinger
    Både galdesten og nyresten kan give mave med og uden samtidige rygsmerter.

    Hvis det ikke normalt har været et problem med mavesmerterne så er det formentlig et meget fornuftigt bud lægerne har givet.

    For en del giver det en brændende følelse i den øverste del af maven hvis de har reflux (mavesyre i spiserøret), men jeg ville ikke kaste mig ud i at det var en mulig del af problemet hvis det kun har generet generet i den periode du har haft galdesten.

    Du kan overveje at tale med din læge om at få en ordentlig diagnose på astma. Det gøres ved at få en henvisning til en speciallæge der herefter laver en lungefunktionstest (og lidt mere) og derefter fastslå om årsagen er astma.
  • Indstillinger
    Mange tak for dit svar/bud. Jeg tænker bare lidt at hvis det havde været galdestenen ville jeg vel kun få det et par timer. Jeg har nogengange smerter over flere dage (øverst i maven), denne gang har det fx. varet i to dage. Smerterne i ryggen er forsvundet mere eller mindre her til morgen. Jeg er så urolig for kræft, men har som sagt fået tjekket min mave ved en ultralydsscanning. Men ved ikke om det alligevel kan gemme sig. Suk. Hjææælp!
Log in eller Registrér for at kommentere.