Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Frustreret over fordøjelse.

Hey hey.

Jeg ved ikke engang hvor denne skal placeres, men frustrationen over min tilstand pt. har brug for at blive luftet!

Jeg er en aktiv fitness freak på 22 år. Kvinde, 167 cm. 60 kg. pt. Gennemgik et vægttab på 14 kg. Aug - dec '12. Herefter har jeg trænet og spist fornuftigt. Ingen sukker. Mit problemer starter så for nogle måneder siden. Da jeg havde en vægt på 56 kg. Og skulle opbygge noget muskelmasse (ligge i kalorie overskud) det gik fint, tog 5 kg. på. Noget af det var fedt, som skulle af igen - og her startede det for alvor. Jeg kunne ikke overholde diæten mere end 3 dage ad gangen. Fik ustyrlig trang til mad om aftnen, dog noget så uskyldigt som havregryn eller sukkerfri chokolade/is. Men kalorier er kalorier.
Herefter kom luften i maven.. Og føj hvor mine prutter lugtede. Rådne æg og opkast! Det tog til.. Pludselig lugtede min afførring ligesådan og skiftede mellem hård og meget fedtet, løs, lys og virkelig sur/giftig! Jeg prøvede at udelukke forskellige madvare. Først mælk, så æg, bønner, gluten.. Uden held. Har været ved lægen og fået taget blodprøver. Tjekket for stofskifte, vitaminmangel, glutenallergi, infektioner m.m .. Alt sammen negativt. Er sat i behandling med movicol for skjult forstoppelse. Hvilket efter en uge ikke har anden effekt end mere løs giftig afførring.
Udover det taber jeg store totter hår. Min menustration har været utrolig mangelfuld de sidste måneder og dennegang helt udeblevet. (Har dog haft bøvl med ppiller og haft et par skift mellem mærker og er nu på nuva-ring) Jeg har de sidste dage været lidt "omtåget" eller virkeligheds-fjern-agtig. Min vejrtrækning bliver besværet af den ekstreme oppustethed oveni hatten. Min trang til mad om aftnen kommer stadig. Jeg synes tingene tager til. Bliver mere og mere træt hele dagen igennem, og mere og mere omgivende og humørsyg!

Det kan jo være alt fra "irritabel tyktarm" til stress og overtræning.
Alt sammen ting man ikke kan vide om det 100% er og som der ingen "pille" er til at overvinde. Uoverskueligt og frustrerede.

Det skulle lige luftes, gad vide om jeg er alene..
Krammer

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg kan desværre ikke hjælpe, men jeg kan blive noget så gal over alle de trusler, advarsler "gode råd" om alverdens ting. Så skal man gøre det og så må man ikke det.
    Så skal det spises og så må det ikke spises. Hvad der er sundt i dag er usundt i morgen. Man kan ikke læse en side nogen steder uden der er alverdens gode råd om hvordan man endelig ikke må se ud og hvordan man SKAL leve.
    Min veninde har ødelagt sin ene fod, alvorligt, ved at løbe. Samfundet er blevet sygt.

    Alle disse åh så "kloge hoveder" der har så pokkers travlt med hvordan man skal leve og især, hvordan man ikke skal leve, ødelægger både helbred og livsglæde for os alle.

    Nu har du så fået ødelagt din fordøjelse og jeg fik raset en smule ud.

    Og man dør, hvis ikke man bliver vaccineret. "Influenza er alvorligere end du tror." Kan I så forstå det. !!

    Du bli'r bange, du bliver meget bange.

    Jeg har haft influenza en eneste gang i mit liv. Det er langt farligere at køre lige ud på cykel, når biler svinger til højre, men det gør samfundet intet ved.
    Man skal ikke være særlig intelligent for at vide, der er blinde vinkler i biler og cykler kommer meget hurtigere frem end før i tiden.
    Jeg tror, jeg er sur i dag. God morgen, nu forlader jeg "skuden".

    PS. Jeg må lige tilføje i min ungdom hed det: Det er godt med lidt feber, den slår bakterier ihjel.

    Men i dag er man så bange for alt, at det kan blive en pinsel at leve.
  • Indstillinger
    Jeg er bestemt ikke læge, men jeg har et familiemedlem, som har hypothyroidisme og symptomerne ligner meget dine. Du kan altid foreslå det hos din læge, så du kan få undersøgt din skjoldbrugskirtel og udelukke eller bekræfte det.
Log in eller Registrér for at kommentere.