Hjem Kvinder PMS og menstruation

Blødning selvom jeg er i færd med p-piller

Redigeret 7 oktober, 2013, 06:56 i PMS og menstruation
Hej!
Jeg har i dag da jeg vågnede op, oplevet at jeg er begyndt at bløde. Det er ikke meget kraftigt, men nok til at jeg har lidt ondt i maven og er nødt til at have bind på. Jeg er stadig i gang med mine p-piller og har først pause om 6 dage. (altså der hvor jeg stopper med dem, og venter 8 dage for så at kunne starte på ny blisterpakke). Det er første gang jeg er på dem, og begyndte på mine p-piller for lidt under en måned siden. Det jeg vil vide er, om det er normalt at have blødning inden pausen. Jeg havde i går sex med min kæreste, jeg ved ikke om det kan have nogen effekt, på det, selvom vi har gjort det mange gange før uden at der er sket noget.

Jeg har desuden også skrevet til min læge, men har intet svar fået endnu...

Kommentarer

  • Så vidt jeg er orienteret, så er pletblødning ikke en helt ualmindelig bivirkning ved p-piller.

    Prøv at læse indlægssedlen, der bør stå noget om det.

    Men - det kan også være din krop, der prøver at gøre opmærksom på, at den ikke er ubetinget begejstret for den hormonpåvirkning, noget din læge med stor sandsynlighed vil afvise, men du må tænke på, at du tilfører din sunde og raske krop en medicin, som den altså ikke har brug for for at kunne fungere - og nogle kroppe ER altså ikke så glade for det.

    Det er hormoner - og alt andet lige så ER hormoner ikke helt så ligegyldig medicin, som læger desværre gerne vil gøre dem til.
  • Har læst indlægsseddelen og der står ikke noget om det, så vidt jeg husker. Har også læst lidt på internettet, om mit mærke Mallonetta, men der står heller ikke noget..
  • Se: Nedsat cykluskontrol i indlægssedlen

    Hvis det er inden for de første 3 måneder af at du er begyndt på Malonetta, så kan det ske man får uregelmæssig blødning. Hvis det ikke er inden for de første ca. 3 måneder skal du kontakte læge.

    Kan læses online her: http://www.produktresume.dk/docushare/d ... letter.doc
Log in eller Registrér for at kommentere.