Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Seneskedehindebetændelse i hoften, er jeg den eneste???!

Redigeret 7 oktober, 2013, 08:18 i Slidgigt
Hej, jeg er 20 år, har haft fået kostateret seneskedehindebetændelse i hoften, uden om hoften, og i lysken. det er hver eneste dag jeg døjer med det møg, og er ufattelig træt af smerterne, selvfølgelig er der også okay dage ind mellem hvor det går fint Men det gør næsten altid ondt når jeg går, og især når jeg skal igang efter jeg har siddet ned, eller ligget.
Min læge siger: du må holde det i ro når det gør ondt, og spise ipren imens ( jeg spiser 600 mg iprens piller 3 om dagen ca.). og jeg spiser fiskeoliepiller.

MEN det er svært at holde en hofte i ro i de perioder det gør ondt, især når jeg har konstant ondt næsten, og da man jo ikke bare kan sidde ned hele dagen lang. Jeg har også en læreplads jeg også skal passe.
Og det eneste man finder hvis man søger om seneskedehindebetændelse på nettet er en masse folk der har det i håndled.. Er der virkelig ingen der ude der har det i hoften??? og har lidt erfaring?

Og er det noget jeg kommer til at lide af resten af livet, eller kan man komme af med det? jeg har ikke kunne løbe mig en tur de sidste 10 år næsten..

PLEASE HJÆLP MIG!! hvis der er nogen der har nogle gode råd, et eller andet!!!! -kan ikke holde det her ud.

MVH Mathias

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jo. Jeg har det faktisk i hele kroppen - on and off - og så meget, at jeg for snart mange år siden blev tilkendt førtidspension.

    Min erfaring er, at et værste man faktisk kan gøre er at holde det i ro.

    Selv om det lyder underligt, så er min erfaring, at netop få brugt leddene ordenligt er det, der gør at smerterne mindskes.

    Jeg foreslår, at du får en henvisning til en fysioterapeut med træningsfaciliteter, og der kommer du hen og får lært nogle gode øvelser, der træner dine led, men altså IKKE belaster dem.

    Du kan også gå til et fitnesscenter og bede om, at en professionelt uddannet træner kan hjælpe dig med de rette øvelser, men stadig UDEN vægt og belastning.

    Jeg har gennem nu mange år lært, at det bedste jeg kan gøre for mig selv netop er at have god og moderat bevægelse i de smertende led, og at det er det, der hjælper.

    Svømning er også godt, da man der bliver rørt uden belastning - dog er det en rigtig god ide at varme godt op f.eks. i saunaen med nogle øvelser, inden man
    hopper i det lidt kølige vand.

    For mig er det kronisk, men det er det, der gør at jeg kan holde mit liv ud uden for voldsomme smerter, og jeg er altså helt medicinfri.
  • Indstillinger
    Hej, tak fordi du gad give nogle råd!! Det vil jeg hermed prøve. jeg har allerede bestilt en tid.. Men mine smerter er så kraftige at jeg knap kan stå op nogle dage, så den skal virke en hel del den træning. men jeg er åben, og endnu engang tak!!
  • Indstillinger
    Min erfaring er, at det faktisk bliver værre af at holde det totalt i ro. Det er jo musklerne, der skal trænes op til at styrke leddene, og det værste man kan gøre ved muskler, er jo ikke at bruge dem.

    Jeg undrer mig i øvrigt over det råd om at du skal holde det i ro; det var også "moderne" for mange år siden, da jeg startede med problemerne, men siden er netop lægevidenskaben kommet frem til, at det ikke er så smart.

    Jeg spekulerer på, om du har været ved speciallæge eller om det er egen læge, der måske ikke er helt opdateret?

    Jeg foreslår klart, at du - hvis ikke det allerede er sket - beder din læge om en henvisning til en speciallæge.
Log in eller Registrér for at kommentere.