Hjem Kvinder PMS og menstruation

menstruation fortsætter

Redigeret 4 oktober, 2013, 07:34 i PMS og menstruation
Hej
Jeg er en pige på 19 år, jeg har menstruation meget ofte, hvis jeg er heldig holder min menstruation en pause på en uge engang imellem. Og cirka en gang om året har jeg det ikke i et par måneder. Det er ihvertfald meget i ubalance.

Jeg aner ikke hvad det kan være, jeg er allergisk over for græs, nødder, æbler og gulerødder. men er også over for noget som lægerne ikke aner hvad er. Oveni det har jeg astma, som gør at jeg hurtigere bliver stresset / hyperventilere og får angst. Jeg aner ikke om det kan have en sammenhæng? Men i følge lægerne er min krop nærmest et mysterium, de kan ikke rigtigt svare mig på noget, da den ikke viser noget, det er kun mig som kan fornemme tingene.
Jeg er også vegetar, det kunne måske også have en betydning?

Lige pt er jeg meget stresset og næsten hele september har jeg haft menstruation. Mine læger tager mig ikke seriøst mere fordi jeg er kommet med så mange alvorlige ting, hvor de simpelthen har været for langsomme til at reagere.

Håber der er nogle som har nogle råd til hvad det kan være eller noget jeg kan gøre.

Kommentarer

  • Redigeret 3 oktober, 2013, 20:04
    Har du en diagnose på astma?
    Hvis du har, bruger du din inhaler rigtigt? Få tjekket det hos apoteket, det er gratis og kan måske hjælpe.

    Din astma og allergi har formentlig ikke noget med det at gøre med menstruation. P-piller *kan* være rigtig gode til at give en mere stabil menstruation. Du kan tale med din læge om det.
  • Jeg hat astma, hvor jeg har fundet ud af at jeg ikke kan tåle noget af medicinen, men det er der så taget højde for, jeg får to slags inhalator og en pille imod det dagligt. Jeg er rimelig sikker påstår jeg bruger det rigtigt, blev indlagt med det for ca 2 år siden hvor jeg havde lungebetændelse oveni, så derfor har jeg været fast patient hos lungeafdelingen / astma på sygehuset.

    Det kan være jeg skal prøve at kontakte min læge her snares omkring det.
    Tusinde tak for svaret
  • Lad vær med at starte på p-piller når din menstraution er så forstyrret du gør det bare endnu værre når du engang skal stoppe når du vil have et barn den bliver endnu mere forstyrret. P-piller er slet ikke løsningen, du skal finde hvad årsagen til at du ikke bløder regelmæssig din krop er nok i ubalance jeg synes du skal prøve akupukter det hjælper med at din krop kommer i balance. Det kan hjælpe på din menstraution jeg kender nogle som fik gavn af akupunktur. Du kan prøve det.
  • P-piller virker kun så længe de benyttes.

    Hvor vidt det er en god idé er individuelt og besluttes normalt i samarbejde med en gynækolog, måske ens egen læge.

    Der er også andre muligheder, men p-piller er den mest benyttede så vidt jeg er informeret.
Log in eller Registrér for at kommentere.