Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Smerter i foden

Redigeret 3 oktober, 2013, 16:31 i Fod- og knæskader
Jeg har efter løbetræning for en uge siden oplevet smerter på midten af ydersiden af venstre fod ved knysten. Smerterne startede et par timer efter en løbetræning, men jeg tænker at det var dette der udløste det da det var første gang jeg løb i flere måneder. Efterfølgende er smerterne kommet i forbindelse med at jeg går. Og det virker som om at jo mere jeg bruger foden desto mere forværres smerterne. Foden er hverken rød eller hævet og det gør ikke ondt når jeg trykker på den eller bevæger den i forskellige retninger. Er der nogen der har en ide om hvad det kan være med min fod? Om den bare trænger til hvile? Eller hvor lang tid der skal gå før jeg bør kontakte lægen? Håber der er nogen der kan hjælpe. :)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Tilføjelse: ved nærmere eftertanke er smerterne ikke ved knysten, men ved det stykke mellem knysten og hælen..
  • Indstillinger
    Skaden er jo en uge gammel og det lyder ikke som om der er gener når du ikke anstrenger foden. Så mit forslag ville være at give foden lidt ro og se om det ikke hjælper.

    Hvis du mistænker at du har fået et lille brud på foden (jeg kan jo ikke mærke din fod) så synes jeg du skal søge læge og få specifik besked på hvor længe du skal tage den med ro.

    Hvis det bliver værre selv om du ikke anstrenger den eller det ikke bliver bedre i løbet af et par dage (ikke nødvendigvis helt væk) så ville jeg også søge læge.
Log in eller Registrér for at kommentere.