Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Lever du i en sammenbragt familie med teenagere?

Kære alle,

Kan I diskutere pligter, ansvar og regler til hudløshed?

Er I ind imellem uenige om, hvem der skal opdrage - og hvordan I gør det?

Er det svært at balancere mellem dine, mine og vores børn?

Og er I samtidig en familie, der på kryds og tværs elsker elsker hinanden i jeres nye familie?

Kan I dø af grin over jeres umulige teenagere, og er teenagerne til tider helt godt tilfredse med den udvidede familie?

Jeg er journalist på et produktionsselskab og jeg er i fuld gang med en ny, kærlig og varm portrætserie om sammenbragte teenage-familier.

Jeg har talt med en masse eksperter om, hvilke udfordringer sammenbragte familier står i, og hvilke ting, man ofte støder sammen omkring. Jeg nævner i flæng: ex-konen/manden, forskellige syn på opdragelse, må vi overhovedet opdrage hinandens børn, forskellig opfattelse af rimelige pligter og ansvar, bedsteforældre, forskelsbehandling etc.

Ekspert-snak er rigtig fint. Nu vil jeg bare rigtig gerne høre fra nogen, der lever i en sammenbragt familie, og som kan fortælle mig lidt om, hvordan virkeligheden ser ud.
Derfor håber jeg, at nogle jer kloge, erfarne mennesker herinde vil kontakte mig.

Jeg har sat vores opslag ind herunder - skriv endelig, også hvis I bare har spørgsmål.
Jeg glæder mig til at høre fra jer!

Kh
Freya Skov
mail: familie@koncern.dk


Sammenbragte teenage-familier søges

TV2 leder efter teenage-familier med dine, mine og måske vores børn til en ny, kærlig portrætserie.
Vi vil gøre op med det glansbillede, der præger fortællingen om familielivet i Danmark.
Vi vil vise, at hverdagsproblemer og teenageskænderier ikke er en sygdom, der kræver terapi og coaching, men at det er en helt naturlig del af livet i en moderne dansk familie, der både kan skændes og grine med hinanden.

Har I lyst til at åbne jeres hjem og ærligt fortælle om familielivet anno 2013, så kontakt os.
Vi er også klar, hvis I bare har spørgsmål eller vil vide mere.

Vi lover, at det bliver sjovt, udfordrende og helt enestående!

Skriv til os på familie@koncern.dk

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hejsa
    Jeg så dette opslag da jeg googlede gode råd til travle børnefamilier.

    Vi er en sammenbragt familie bestående af Jonas på 42 år, projektleder, undertegnede Pia på 39 år, jurist, vores tre sammenbragte børn - Carl på 11 år, Emilia på 13 år og Oscar på 14 år - og så har Jonas og jeg sammen fået lille Sophia som er 4 måneder. Vi købte i sommeren 2013 vores lejlighed ved søerne i København, som vi løbende istandsætter. Jeg kan nikke genkendende til det i opslaget oplistede.

    Jeg tænker om vores familie at den er velfungerende på trods af der går så meget tid lige netop med at snakke regler og pligter. Vores familie er og bliver ikke perfekt, dog tænker vi hele tiden i, hvordan vi kan gøre det bedre.

    Måske I allerede har fundet de familier I skal bruge - og så kan I blot se bort fra denne forespørgsel. På den ene side tænker jeg, at vi har noget at byde ind med, og det vil jeg gerne dele med andre. På den anden side er vi en (som alle andre) ret fortravlet familie. Så mit spørgsmål er indledningsvist: Hvor meget tid vil en eventuel deltagelse kræve?

    De bedste hilsner
    Pia
  • Indstillinger
    Kære Pia,

    Tusind tak for din henvendelse.
    Først og fremmest: hvor er det dejligt at læse din mail. Det lyder som om I sammen har skabt en rigtig skøn familie, med alle de udfordringer og glæder, den slags nu en gang byder på :-)

    Vi leder stadig efter familier, og hvis I har mod på det, vil jeg gerne vide mere om jer og eventuelt også tage en snak over telefonen.

    I forhold til dit spørgsmål løber optagelserne over 8 dage.

    Jeg glæder mig meget til at høre mere fra dig. Skriv gerne til mig her: familie@tv2.dk

    Bedste hilsner
    Freya
Log in eller Registrér for at kommentere.