Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Tyndt/tykt sæd?

Hvad er mest normalt?
Min kæreste havde tyndt sæd men samtidig meget, da vi begyndte at komme sammen.
Men her de sidste 4 mdr ca. har det været meget tykt, og så er der ikke så meget igen, men heller ikke lidt.. Hvad kan grunden til dette skyldes og er der noget der er mere normalt end andet? Er det bare noget som skifter lidt fra tid til anden uden det har nogen som helst betydning? Jeg er blevet tjekket for kønssygdomme for en sikkerhedsskyld, rimelig regelmæssigt, men der har aldrig været noget. Grunden til jeg er blevet tjekket var mest pga. jeg havde kløe og svie forneden, men fandt ud af hver gang det var svamp jeg havde så det lider jeg åbenbart meget af!! Min kæreste har også fået svamp et par gange, efter jeg har haft det, men slet ikke så mange gange som mig. Kan det være det der har påvirket hans sæd kvalitet måske?
Håber I kan svare mig :-)

Hilsen mig.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej,
    Jeg tror bestemt ikke, at det kan være hans sædkvalitet der noget galt med. Om sæden er tyk eller tynd kan faktisk være lige godt, og det kan også sagtens varierer! Nu ved jeg ikke så meget om jeres sexliv, men det er meget normalt at der kommer mindre sæd ud, hvis man tit får orgasme og udløsning. Så når sædblæren jo netop ikke at blive fyldt helt op! Hvis i holder en pause i en uges tid, vil du sikkert opdage at der kommer meget mere ud nu.
    Håber jeg hjalp en smule.
  • Indstillinger
    Vil blot lige tilføje at en del medicin kan give vandig sæd, men konsistensen har ikke noget med spermtallet at gøre, så hvis I prøver på at blive gravid så har konsistensen ingen betydning.
    Men som det blev nævnt ovenfor så har hyppige udløsninger en stor indflydelse på konsistensen og her er en gang om dagen faktisk nok og tendensen stiger med alderen.
Log in eller Registrér for at kommentere.