Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Gravid??

Redigeret 25 september, 2013, 03:37 i Snart gravid
Hej.

Min kæreste og jeg ønsker at få børn.

Og jeg er interesseret i at vide om andre har oplevet det samme som mig.


Jeg tog min sidste p-pille d.30/5-13. Stoppede da jeg havde glemt et par piller og processen var gået i gang. Og tænkte, ja hvorfor ikke nu :)

Efter at jeg stoppede med mine p-piller har min menstruation været noget rod.
Har fået mens d.4/5, 4/6, 5/7, 7/8 og sidst d.1/9??

Og har den seneste uge haft meget uro/mudren og jag i underlivet..

Har ikke taget en graviditetstest. Venter og ser om jeg går over tid. Aner jo bare ikke hvornår min mens skal komme. Men er den ikke kommet d. 7/10, så tager jeg en test :)

Ser frem til at høre fra jer :)

Kommentarer

  • Indstillinger
    P-piller er jo hormoner, der går ind og forhindrer kroppens naturlige cyklus, og når man holder op med p-piller er der ikke noget underligt i, at det kan tage tid for kroppen at finde ud af, at den "gerne" må fungere igen.

    Det er derfor helt almindeligt, at der kan komme uregelmæssige menstruationer, ja, mange opleve endda, at der også er lange pauser. Kroppen kan være under påvirkning af disse hormoner i endog lang tid efter ophør.

    Så det, du oplever er der ikke noget mærkeligt i.

    Nogle bliver gravide hurtigt efter p-pilleophør, for de fleste tager det lidt længere tid, og for nogle kan der gå temmelig lang tid. Hvilke gruppe lige præcis du tilhører, er der ingen der ved.

    Det er dog meget fornuftigt, at du ikke har voldsom fokus på graviditet, da det i sig selv jo sagtens kan gå ind og forstyrre cyklus.

    Den mudren du oplever, behøver ikke at have noget med graviditet at gøre.
Log in eller Registrér for at kommentere.