Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Fedtet hovedbund

Redigeret 28 september, 2013, 09:06 i Åben debat om hud og hår
Hej

Jeg har et irriterende problem med min hovedbund - og er selvfølgelig skaldet, hvilket jeg har valgt at være, da alternativet var en måne. Som sagt har jeg dette irriterende problem, og det er min fedtede hovedbund. Konstant skal jeg høre på om den øverste del er blevet poleret i dag, osv., hvilket selvfølgelig går mig på.

Efter jeg har taget et bad, så går der en time eller to, hvor der ikke er fedtet hud. Derefter kan jeg mærke og se, at det begynder at komme frem. Nuvel er jeg nok også påvirket af det rent mentalt, men det irriterer mig.

Nogen der har gode råd til produkter, der kan modvirke dette og gerne noget, der er længerevarende end blot et par timer? Gerne 12 timer, hvis det kan lade sig gøre. Jeg har hørt om 'mælk af magnesium', men synes ikke jeg kan finde det nogen steder på Internettet. Ligeledes har jeg hørt om produkter, der ikke kan fås i Danmark, hvilket jeg heller ikke er interesseret i. Jeg har prøvet et par produkter, men de virker ikke.

Hvad angår livsstil, så er jeg en aktiv person, der dagligt cykler mellem 10-20 km, spiser varieret og dyrker motion ved siden af. Så, jeg håber ikke problemet skal findes der. Måske jeg er overfølsom for et eller andet?

Kom med et par råd og jeg vil - måske - forsøge dem :-)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg kan kun sige du endelig ikke skal vaske dig med noget, der affedter. Det bliver det værre af.
  • Indstillinger
    Hvis du vasker hovedbunden med sæbe/shampoo hver dag, så kan det gøre problemet værre fordi hovedbunden så kan komme til at overproducere talg hvilket giver tør og/eller fedtet hovedbund. Prøv at lade der gå et par dage mellem du bruger sæbe/shampoo på hovedbunden. Jeg ved dog ikke hvor lang tid der går før din hovedbund har kommet sig hvis det er hvad der forårsager problemet. Du kan evt forsøge med noget fugtighedscreme (når du har valgt at fjerne håret og det derfor ikke bliver fedtet ind) på hovedbunden efter du har vasket med shampoo (og huden er tør selvfølgelig).
  • Indstillinger
    Okay. Tak for svarerne. Jeg vil forsøge at undgå at bruge shampoo/sæbe i et par dage på min hovedbund og så se om det ikke virker :-) Tak for hjælpen - jeg responderer senere igen om fremskridtet :-)
  • Indstillinger
    Hej Martin

    Jeg kan nikke genkende til dit problem, jeg havde nøjagtigt samme problem, men har nu fundet en shampoo til at fjerne den fedtede hud, jeg havde også en smule flager jeg kunne pille af, (det var ikke skæl) med fedtede flager.

    Jeg har nu fået en fin hovedbund der ikke er fedtet mere, og de fedtede flager er også væk, jeg vasker mit hoved med shampoo hver anden dag, jeg prøvede Tør hovedbund shampoo, og den virkede for mit vedkommende.
    Du kan finde den her http://helsekost-online.dk/butik/morgen ... hovedbund/
  • Indstillinger

    Hej Kenneth.

    Har du et andet link til det produkt, som du bruger mod fedtet hovedbund fra helsekost-online.dk

    Det første linker til noget suspekt.

    Evt. navn på produktet.

Log in eller Registrér for at kommentere.