Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ung, forholdsvis frisk, men ikke særlig frejdig.

Goddag folkens.
Jeg er en knægt på atten år som går på gymnasiet og passer rimelig godt ind i det sociale rum. Jeg har fornylig fundet mig en kæreste, hvilket er min første forelskelse (udover Marilynn Monroe da jeg var 12 lol). Jeg elsker hende rigtig højt, og vil selvfølgelig tilfredsstille hende så godt som jeg kan. Men det har ikke været muligt, for når vi har været sammen så selvom jeg rigtig gerne vil have sex med hende, har jeg haft nogle rejsningsproblemer. Det er ikke hver gang, men det er blevet oftere og oftere, og det gør mig ked af det og svækker min selvtillid, fordi jeg selvfølgelig rigtig gerne vil gøre hende glad. Jeg har godt nok døjet med nogle psykiske problemer, ved ikke om det er årsagen til mit problem.. Jeg ville blive virkelig glad for at finde ud af hvad der er galt, for jeg har svært ved at forestille mig at det er naturligt da jeg har den alder jeg har.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Lad mig starte lidt bagfra: Du skriver at du har haft nogle psykiske problemer. Er det sådan at du måske spiser psykopharmaca ? Nervepiller, lykkepiller, neuroleptica osv. ?
    Hvis det er tilfællet så kan svaret ligge her, idet disse medikamenter (og sikkert flere) kan have rejsningsproblemer som bivirkning. Pga. deres afslappende virkning så vidt jeg ved.

    Hvis du ikke spiser piller så er det nok nærmest bare den klassiske form for præstationsangst.
    Præstationsangst kommer når du tænker og forventer for meget. Hvis du på forhånd har en "drejebog" oppe i hovedet hvad du vil foretage dig sammen med din kæreste.
    Du tænker sikkert på hvad du evt. skal gøre for at hun får det rart og vil samtidig ikke kravle rundt i sengen som en klodshans.
    Jeg tror ikke jeg behøver at fortsætte eksemplerne, du har sikkert fattet ideen hvor jeg vil hen.

    Mit forslag vil være: Lad tingene ske når de sker - hav masser af tid.
    På en sensuel måde få skabt den rette stemning og få tøjet pillet af hinanden - brug tid til det - brug det som en del af forspillet.
    Fortsæt med at kysse og kæle, lad din kæreste få lov til at røre dig også.
    Kommuniker Bid hende blidt eller brug tungen, samtidig med at hænderne går på opdagelse på hendes krop.
    Lyt: Lyt til hendes signaler og hendes kropssprog om du gør det rigtigt.
    Er du i tvivl så forsøg på at placere din kærestes hænder på dine hænder eller hoved for at hun kan "skubbe" dig i den rigtige retning.
    Vigtigst af alt brug tiden her, det er på dette sted i den sexuelle oplevelse I lærer mest om hinanden.
    Når tiden er inde til penetration, start med den gode gamle missionærstilling.
    Bevæg dig langsomt i rette stilling ovenpå hende. Det at du skal ligge anderledes skal foregå i al ubemærkethed samtidig med at du fortsætter med at kysse, kæle og føler som ovenfor nævnt. På den måde bliver det ikke en afbrydelse at skifte liggestilling.
    Når du er i rette position skal du ikke straks starte med samleje, men udnyt din nye liggestilling til nye tungeoplevelser. Efter nogen tid sænker du hofterne i mod din kæreste for at signalere at hun gerne må røre dig der og hjælpe dig "indenfor".
    Selve det at penetrerer hende er egentlig kun afslutningen. Med mindre du lige har onaneret indenfor den sidste times tid vil en fyr i din alder sikkert ikke kunne holde et samleje kørende i mere en måske 10 minutter, og kvinder har sværest ved vaginale orgasmer, nok derfor er de ikke helt så vigtige for kvinder som for mænd.
    Samtidige orgasmer, ved penetration, er ikke illusoriske men kræver en del kendskab til partneren.
    Hvis samlejet ikke varer så længe som du gerne ville have det, så vær glad for at du er så ung, der er flere skud i bøssen efter 20-30 minutter. :-)
    Et godt sexliv er begges ansvar, ikke kun dit, derfor er det vigtigt at kunne forstå hinandens behov. Derfor er kommunikation vigtig indtil man kender sin partner rigtig godt.
    Personligt bringer det mig totalt ud af koncentrationen når der tales i sengen, så derfor foretrækker jeg metoden med hænderne. Men det er naturligvis en smagssag.

    God fornøjelse og fortvivl ikke helt, men skriv evt. igen.
Log in eller Registrér for at kommentere.