Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

propper i ørene

Hej, jeg blev sygmeldt med forkølelse/halsbetændelse i tirsdags.
Jeg havde svært ondt i halsen gjorde meget ondt ved hoste. og go feber.
Da det blev fredag var min hals helt fin og feberen væk, men havde i stedet fået stoppet/løbende næse.
Alle forholds regler blev taget i brug, masser af kamille te med honning peppermynte og bunker af ingefær. Samt forskellige supper boostet med mængder af hvidløg og chillie. strepsil og zyx er også indtaget som påskrevet på pakkerne. Siden sygdommens start har jeg holdt mig inde i ro og varm, samt drukket meget væske.
Jeg troede at jeg havde fået halsbetændelse der så var gået over i en almen forkølelse.
Spørgsmålet er så at, da jeg vågnede i dag (søndag), troede jeg jeg var ved at være frisk pga. den gode helse i går, men nej, har nu fået prop i højre øre, uanset hvad jeg gør hjælper det ikke. først prøvede jeg klassikeren med at holde for næsen og blæse ud for at udligne trykket, sku jeg ikke ha gjord, det blev meget værre samt mit venstre øre også lukkede til ved denne metode, så dobbelt forværring, herefter har jeg hevet og trukket i ørene, masseret kæberne, dampet ørene renset med vatpinde osv.

Først, Hvad kan jeg fejle?

Hvorfor får jeg direkte modsat virkning af traditionelle metoder.

Vigtigst af alt, hvordan får jeg ørene til at fungere igen?

Min tilstand nu vil jeg beskrive som en typisk forkølelse med overdrevne irriterende øre(har haft forkølelse ca 30 gange før og aldrig mærket virkningen på ørene på denne måde før) Startede med at hoste grøn tyk slim, det er væk nu, men pudser næsen konstant, det har almindelig/tyk slim.

Håber meget du/i kan hjælpe, da jeg ikke har mulighed for at blive hjemme fra arbejde imorgen.

Med venlig hilsen Søren

Kommentarer

  • Indstillinger
    Giv det lidt tid, så skal det formentlig nok blive bedre igen. Det kan være det hjælper med noget tyggegummi.

    Du kan også forsøge med noget zymelin/otrivin hvis du har god erfaring for at de hjælper dig med at løsne op i forbindelse med forkølelse.
Log in eller Registrér for at kommentere.