Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Har jeg tvangstanker?

Redigeret 7 februar, 2014, 10:06 i Tvangstanker
Hej alle!

Jeg er en 14 årig pige, og jeg skriver herind fordi at jeg her på det seneste har tænkt på om jeg kan have en mild form af OCD. Både mine veninder og mor, har i sjov sagt at jeg skal passe på ikke at få tvangstanker osv.

-Det som jeg gør er at jeg efter hver time i skolen, og hvis jeg kan "føle" bakterierne vasker hænder, fordi at man jo rører ved rigtig mange bakterier, hvis jeg ikke vasker føler jeg mig helt ulækker!

-Jeg har også rigtig mange regler for hvordan jeg skal spise, og at jeg ikke skal spise alt på tallerkenen osv. fordi at det får mig til at virke tyk i andres øjne.

-Jeg kan heller ikke klare lyden af andre der tygger mad. Det er ikke sådan at jeg bare synes at det er lidt ulækkert, jeg bliver virkelig sur på min familie og specielt min bror når vi spiser fordi at jeg simpelthen ikke kan holde lyden ud, jeg får gåsehud og føler mig ikke godt tilpas!

-Jeg HADER også følelsen af papir! Jeg kan ikke røre ved papir som er sådan lidt ru, jeg HADER det virkelig. Hvis andre holder på papir og det siger sådan en lyd, så flipper jeg helt ud og slår dem, jeg kan ikke gøre for det kan bare ikke kontrollere det! Det gælder alt papir også køkkenrule osv.

-Jeg har også denne virkelig underlige regel om at der skal være ligevægt i kroppen. Hvis nogen skubber til mig eller går ind i mig i fx. venstre side, så slår jeg migselv i højre side for at fordele det i kroppen.

Det var bare nogle af de ting som jeg gøre, har jeg en mild form af OCD, eller er jeg bare lidt skør?;) håber i vil svare :)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Umiddelbart synes jeg ikke at det lyder som om du har tvangstanker.
    men hvis det generer dig at disse ting irriterer dig synes jeg at du skal snakke med nogen..
    men jeg synes nu at der er mange mennesker der finder mærkelige ting irriterende og det er bare en del af din personlighed :)
Log in eller Registrér for at kommentere.