Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Slettet

Redigeret 23 september, 2013, 08:54 i Åben debat for kvinder

Kommentarer

  • Indstillinger
    Tja, hvis du ikke har det sådan, når du ikke er sammen med din kæreste eller ikke havde det sådan, før du mødte ham, så vil mit gæt være, at det er psykologisk. For mig bekendt kan man ikke kun være træt af fysiske årsager, når man er sammen med sin kæreste.
    Spørgsmålet er så, hvorfor du evt. bliver træt, når du er sammen med ham. De to mest oplagte årsager, jeg kan komme på, er kedsomhed eller, du har så travlt med at please ham, at du bruger alt din energi på at være "sød".
    Lyder det mon genkendeligt?
  • Indstillinger
    Hej Evermore

    At du bruger al din energi på at være på en bestemt måde over for din kæreste, er et godt bud.

    Det er meget energikrævende at spille en rolle, hvad vi jo alle sammen gør i et vist omfang over for andre, og da især når man møder en dejlig mand. Vi vil jo alle gerne gøre et godt indtryk. Men når I har været sammen i hele to år, skulle man tro, at I begge to tør ”være jer selv” nu.

    Et andet bud er, at du i forvejen har et træthedsproblem, som bliver lagt mere mærke til, når du er sammen med ham, og som f.eks. kan skyldes jernmangel eller andre mangler (mange unge piger mangler jern på grund af menstruationen, og halvdelen af danskerne mangler D-vitamin). Hvis jeg var dig, ville jeg gå til læge og blive tjekket.

    Et tredje bud er, at du kunne være såkaldt særlig sensitiv. Det er ikke en diagnose, men et personlighedstræk. Særligt sensitive sanser mere end andre og føler mere og tænker dybere over tingene. De får så mange ”input”, at de kan blive overbebyrdede og derfor enormt trætte af almindeligt samvær med andre mennesker. Så har de brug for en pause, så de kan hvile ud.

    Selv har jeg i forvejen et træthedsproblem på grund af søvnapnø, og jeg er desuden særligt sensitiv, altså en kombination af andet og tredje bud på årsager til dit problem i dette indlæg. Og i går havde jeg gæster. Det betyder, at jeg er meget træt i dag.

    Jeg vil lige give dig et link til noget læsestof vedrørende særligt sensitive. Så kan du selv se, om det eventuelt kunne være årsagen:

    http://www.hsp-foreningen.dk/hvad-er-hsp/

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    Redigeret 14 september, 2016, 04:24
  • Indstillinger
    du kunne også tale med din læge ---om du mangler nogle vitaminer --der gør at du er så træt ----hvordan ligger det med sund kost hos jer ---
    får du noget motion ---eller sidder i bare i sofaen og ser tv----det kunne være kedsomhed ---hvis i ikke har nogle aktiviteter
Log in eller Registrér for at kommentere.