Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

forkorte p-pille perioden?

Redigeret 20 september, 2013, 15:02 i Prævention
Hejsa :-)
da min kæreste kommer hjem fra Afghanistan på leave om nogle uger, vil jeg naturligvis undgå at have min menstruation imens han er hjemme de par uger. Jeg er ikke typen der springer pauser over fordi det giver pletblødninger og voldsommere menstruations smerter, så jeg vil gerne vide om jeg kan forkerte den periode jeg tager mine p-piller med en hel uge og så starte normalt op igen? Altså burde min menstruation ikke komme alligevel når jeg stopper efter 2 uger?

Håber der er nogen der ved noget her :-)
PFH tak :-)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det kan meget vel komme an på, hvilken type p-piller, du tager. Ved nogle typer, kan det godt være, det ikke er et problem, ved andre kan det måske påvirke den præventive virkning, ved nogle tredje kan der måske forekomme pletblødninger.

    Læs indlægssedlen grundigt - og spørg din læge til råds.

    Når du i forvejen mærker til så tydelige bivirkninger, når du ændrer på det, bør det faktisk være noget, du virkelig overvejer grundigt.

    Man kan jo godt have sex, selv om man bløder - f.eks kan I hygge i badet. Og ellers handler det jo bare om at have et håndklæde el.lign under sig; en afvaskning bagefter - så behøver det ikke være det store problem.

    Fordelen ved p-pille-blødninger er jo gerne, at man ikke bløder ret meget og oftest er det kun få dage, så måske I kan planlægge andre aktiviteter de par dage - han skal vel også være sammen med venner, familie osv. hvis han kun er hjemme kort tid.

    Det er vel vigtigere, at du er frisk og har det godt, når han er hjemme. :-)
  • Indstillinger
    Jeg må godt nok tilstå, at det er for mig personligt, direkte modbydeligt ulækkert at skulle have sex mens jeg har min menstruation - hverden i badet eller noget som helst. Og jeg er temmelig sikker på at han er enig med mig.

    jeg har dog lige erfaret at jeg har forregnet mig og det egentlig passer som det skal!

    Men tak for ''rådene''
Log in eller Registrér for at kommentere.