Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Underlig Allergisk Reaktion?

Redigeret 19 september, 2013, 14:56 i Allergi
Hej,

Hen mod midten af August begyndte jeg så småt at udvikle vejtrækningsbesvær, halsen føltes tør og lidt lukket til, hvilket betød jeg måtte bruge mere energi på at trække vejret gennem munden. Det startede samtidig med jeg fik en angst / nervøs fornemmelse i maven, en stærk en.

Min astma medicin mistede 60% af sin virkning, det gav ikke rigtig den fulde luftgennemgang når jeg tog den og effekten af den var formindsket.

Ugerne gik og jeg blev meget opmærksom på min vejrtrækning, hvilket gjorde mig rigtig irriteret. Så for et par dage siden udviklede jeg en 'stikken' i fingrene, ligsom ved start af en influenza.

Jeg lider af husstøvmideallergi, men det er mere 'direkte'. Som hvis jeg får en stor dosis støv begynde min øjne at klø, næsen løber, led er ømme, vejrtrækning osv. som går væk efter et par timer. Men der får jeg samme prikken i fingerne.

Så jeg tænkte, måske en allergisk reaktion? Så jeg tager en Benaday 10mg ( 24 Timer ) og efter et par timer, virker min vejrtrækning langt bedre end den har gjort de sidste 4 uger, min astma inhalator virker igen osv. nu har jeg taget dem 3 dage i træk med gode resultater, men det opstår hver gang jeg når til det punkt på dagen hvor jeg skal tage den igen.

Har søgt og søgt men alle allergiske reaktioner handler netop om slim i halsen, nys, kløe og jeg har intet af det! Det er kun vejrtrækningen lige PT og den nervøse fornemmelse som varede den første uges tid. Jeg var til lægen før denne opdagelse og han kunne intet se, han troede muligvis jeg havde fået angst ...

Nogen der har bud på hvad dette kan være?

Kommentarer

Log in eller Registrér for at kommentere.