Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

kan jeg være gravid

Redigeret 18 september, 2013, 03:13 i Snart gravid
Hej er en pige på 19 år, jeg ville høre om i kunne hjælpe mig.
Min menstruation er 2 uger forsinket og det har den aldrig været før min menstruation har aldrig været så forsinket før. Jeg har taget 4 tester og de har alle været negative? har nogle symptomer som kvalme ømme bryster osv men ved endnu ikke om jeg skal vente med at tage til lægen. hverken mig eller min mand beskytter os under samleje ved ik hvad jeg skal gøre har brug for hjælp:(

Kommentarer

  • Indstillinger
    Der kan da godt ske det, at en menstruation kan være meget forsinket, eller endda helt udeblive, uden der behøver at være noget galt.

    Men - den metode I bruger, kan man jo blive gravid af. Du har taget negativ test, så om du er gravid alligevel, kan jeg naturligvis ikke vide noget om.

    Måske du lige skal tale med din læge, men jeg foreslår, at du afviser det, hvis du bare bliver tilbudt p-piller. Du må få lægens forklaring på, hvorfor din menstruation er udeblevet, og hvis ikke han/hun kan tilbyde andet end p-piller, så bør du da forlange at blive ordentligt undersøgt og det af en gynækolog.

    Hvis der er noget galt, så skal det da ikke sløres med p-piller, men der i mod udredes.

    Ja, jeg nævner det med de p-piller, for mange læger har det desværre med at bare uden videre udskrive hormoner, når kvinder har problemer med underlivet i stedet for at undersøge årsagen.

    Resultatet kan blive, at når du en dag gerne vil have barn, så er det først der, man finder ud af det, hvis der er noget galt, og så kan det måske være et større problem end det, der var i starten.
Log in eller Registrér for at kommentere.