Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

manglende sex lyst ved brug af minipiller

Redigeret 15 september, 2013, 06:12 i Kvindelige sexproblemer
Hej.

Jeg vil hører om der er nogle af jer der har erfaring med at sex lysten forsvinder ved brug af minipiller.
Min kæreste har brugt dem i snart et år, men hun siger at det ødelægger hendes sex lyst, den fejlede ikke noget før i tiden, hun er kun 36 år.
Håber der er nogle der ved noget om det og hvad man kan gøre.

MVH
HBN

Kommentarer

  • Indstillinger
    Manglende sexlyst er vist en af de helt almindelige bivirkninger ved brug af hormonprævention.

    Jeg tror endda, det står i indlægssedlen omkring bivirkninger.

    Jeg foreslår, at hun smider de piller langt pokker i vold, og at du finder kondomet frem.
  • Indstillinger
    Hej Lotte.

    Nu er det ikke for at undgå at blive gravid at hun tager disse piller, men pga. at det er åbenbart det eneste der hjælper hende mod menstrations smerter.
    hun har fået fjernet æggelederne uden det hjalp.
  • Indstillinger
    Det fremgik så ikke lige.

    Men - der er da masser af andre ting, man kan gøre mod menstruationssmerter.

    Først og fremmest bør det da undersøges hvorfor hun har disse smerter i stedet for at hun bare er medicineret; medicin slører jo bare årsagen, den løser den jo ikke.

    Så kan jeg foreslå, at hun lærer nogle gode afspændingsøvelser f.eks. ved en fysioterapeut, der ved noget om den slags.

    Eller - hvad med om hun melder sig til et yogahold her i efteråret? Netop yoga har vist rigtig god indflydelse på den slags smerter, ja smerter i det hele taget.

    Men - prøv en gang at Google menstruationssmerter - jeg vil da tro, der er mange gode forslag.

    Det er - for mig at se - en frygtelig uskik at smerter bare bliver bedøvet med medicin; det ville da være langt bedre at finde årsagen, og så handle ud fra det.
Log in eller Registrér for at kommentere.