Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Utro-2 gange......

Redigeret 10 september, 2013, 10:25 i Utroskab
Hej alle,

Håber i kan hjælpe mig..

Jeg står i den situation, at min kæreste (25 år) har været mig (22 år) utro for anden gang.. Han har begge gange været i byen, og været alt for fuld (ikke at det er en undskyldning).......
Men han har ligeledes begge gange fortalt mig det dagen efter, og hvor han selv blev rigtig rigtig ked af det ! (Skal lige siges at det er de to eneste gange jeg nogensinde hat set ham græde, skønt vi både er blevet overfaldet og oplevet en del begravelser i den tid vi har været sammen (3 år))..

Sidste gang blev vi enige om at kæmpe for at komme bedst muligt igennem dette. Han ville hæve penge og tage med i byen, for ikke at drikke så meget.. Har fungeret, indtil vennerne begyndte at købe flasker og hælde på ham (han har ikke fortalt dem om vores deal)..
Jeg elsker ham af hele mit hjerte, vi skulle til at flytte sammen, været ude og kigge på spisebord mm.. Alt gik rigtig rigtig fint..
Men nu er han bange for at han ikke ved hvad han føler, siden han kan finde på at gøre dette...

Ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre ! Vil så gerne have ham igen, men kan jeg tilgive ham for to gange.. Og hvordan skal jeg nogensinde kunne stole på ham igen....?

Nogen der har oplevet noget lignende og kommet igennem det..?

Håber I kan hjælpe mig!! Han er mit livs kærlighed!!! <3

Kommentarer

  • Indstillinger
    Din kæreste ved, at når han får for meget at drikke, så tager han det ikke så nøje, hvem han har sex med.

    Han ved også, at det er dybt smertefuldt for dig, og han har haft meget travlt med at fortælle det til dig dagen efter, så HAN kunne få lettet sin dårlige samvittighed.

    Alt det her VED han, men alligevel er han gået i byen og har drukket sig for fuld. At såkaldte venner har hældt sprut på ham er ingen undskyldning – han har vel stadig haft muligheden for at sige nej?

    Der findes naturligvis nogen, der bliver meget, meget ”kærlige” når de har fået for meget, men de ved det jo godt i forvejen, så derfor er der simpelt hen ikke noget, der hedder, at man ”kom til”.

    Han har selv taget et valg ved at drikke sig fra sans og samling, vel vidende at han så får lyst til at have sex ved siden af.

    Han er dit livs kærlighed, skriver du – men du er desværre nødt til at erkende, at du ikke er hans livs kærlighed, for hvorfor skulle han ellers påføre dig en sådan smerte?

    Det kan godt være, han bagefter piber og klynker, fordi han med sin hjerne gerne vil elske dig, men det lader også til at han er ved at erkende, at det gør han ikke – i hvert fald ikke nok til, at han ganske enkelt lader være med at drikke sig stang beruset, for når han er blevet tilstrækkelig fuld, så er du jo ikke så vigtig for ham, at han kan lade være med at gøre dig ondt.

    I et lykkeligt parforhold, ER det simpelt hen ikke nok, at kun den ene elsker – også din kærlighed bliver slidt op og ødelagt, så derfor er mit forslag, at hvis du virkelig elsker ham, så giver du ham fri, og stopper jeres forhold, for når han øjensynligt ikke har nok i dig, så vil det jo blive mere og mere, han netop vil have behov for bekræftelse andre steder, måske han også kommer frem til, at han ikke behøver drikke sig fuld, for at kaste sig ud i noget uforpligtende med en anden.

    Både du og han er meget unge – så stop hellere nu end om 10 år, hvor du gang på gang bliver såret, og skal finde på forklaringer på, hvorfor han svigter dig. Det bliver dig, der går helt og aldeles i stykker på det – og til den tid kan det endda være, der også er et barn eller to, der bliver gidsler.

    Og – han går da også i stykker, for han ved jo godt, at han ikke er god ved dig, og det gør da også ham ondt, men du skal lytte til ham, når han siger, at han ikke ved, hvad han føler. Han vil givet gerne elske dig, og han ved givet også, at du måske burde være det bedste, der er hændt ham – men det nytter ikke, når han altså ikke KAN elske dig, som han givet ved, du bør elskes.

    For både din og hans skyld; stop og gør det nu.
  • Indstillinger
    Hej Lotte, først og fremmest tak for hurtigt svar!!

    For god orden skyld, skal jeg lige sige at det ikke var sex, men kys der var tale om-tantekys..

    Jeg er helt enig, og er han også, at det på ingen måde er en undskyldning, at vennerne har hældt på ham! Men har læst flere steder, at mange fyre har problemer med at styre deres deikkeniveau.. En forslog at man lavede et "klippekort" på hvor mange genstande man måtte drikke på en aften, for at kunne huske hvor meget man har drukket.. Hans problem er, at han kan ikke mærke han har fået for meget, før det er for sent..

    Jeg har svært ved at tro på at han ikke elsker mig.. Vi står til at flytte i lejlighed sammen, været i IKEA, ilva mm og kigge på diverse ting og sager til lejligheden. Snakker konstant om at det bliver så godt, når hans roommate flytter ud, så jeg kan flytte ind og vi kan få en ordentlig hverdag.. Vi har lige bestilt ferie i efterårsferien og var ved at arrangere skitur over nytår..
    Så ja, har rigtig rigtig vært ved at tro at han ikke elsker mig..?
    Ved ikke om du kan følge mig...? Eller er det for sig at se helt umuligt at vi skal klare den her..?
  • Indstillinger
    Okay. Så tror jeg nok, jeg bliver nødt til at stå af. Man er da ikke utro, og skal da absolut heller ikke være brødebetynget dagen efter, fordi man giver en person af modsat køn et knus eller et tantekys.

    Eller hvad???

    Hvad i alverden er der galt i, at man gør det? Det har da slet, slet ikke noget med utroskab at gøre – jeg mener, er det en katastrofe for dig, hvis du ser din kæreste gøre det, når I er ude sammen?

    Hvis det er utroskab, så erklærer jeg mig skyldig – og det lige på stedet, og det gør min mand også, så lever vi et yderst saftigt liv – for vi gør da meget i at knuse og kysse på kinden eller endda også lige et trut på munden med vores venner, og er vi ude i festligt lag, så kan det sagtens ske, at der også bliver uddelt den slags til personer, vi lige støder på – oftest fordi der lige opstår en eller anden sjov situation.

    Fordi man er et par, så bør det da aldrig blive sådan, at det er så er totalt forbudt at røre ved andre mennesker?

    Giver du heller aldrig din bedste veninde et knus? Jeg mener, man kan jo også være utro med en af eget køn?

    Jeg tror da lige, I skal få talt om det her – for det lyder da til at være meget langt ude.

    Men – det korte af det lange er jo, at din kæreste jo har udtrykt tvivl om sine følelser for dig – og det skal I da have på plads, inden I køber det spisebord sammen, for hvis noget sådant er et voldsomt problem, så får I det da først svært, når de virkelige problemer dukker op – og dem har I endda allerede mødt nogle af, kan jeg forstå.

    Og så er den men klippekortet, da også lidt speciel. Hvis man er voksen nok til at drikke, så bør man også være voksen nok til at vide, hvor meget man kan tåle, med mindre han har et afhængighedsproblem, som man bør søge professionel hjælp til, men det er forhåbentligt en anden diskussion.
  • Indstillinger
    Okay, tantekys tager jeg som kys på munden..
    Og så på en pige han ikke kender i byen..
    Kram og kys på kinden har jeg det helt fint med! Han har mange tætte veninder, så jo det skal der selvfølgelig være plads til! Ingen tvivl! :)

    Men når han kysser en fremmed pige i byen.. Kysser-tantekys-uden tunge -hvad man nu vil sige.. Det ser jeg som en mindre grad af utroskab? Er jeg galt i byen..?

    Og mht klippekort og styre sine drikkevaner.. Der er han åbenbart ikke gammel nok på det punkt.. Han gør det-ikke tit-men det hænder et par gange.. hvor han falder i søvn så man næsten skal bære ham hjem...
  • Indstillinger
    Jeg håber andre kan komme med deres bud - jeg kan slet, slet ikke se noget galt i det.

    Men - det kan både du og han åbenbart, så jeg går tilbage til mit første indlæg i denne debat.

    Hvis det for jer er utroskab, så ER det jo det, og så gør han dig jo ondt - og han mener åbenbart også, det er helt galt, og ved at det sårer dig, så derfor MÅ der jo være noget galt med hans følelser for dig, siden han gør sådan, når han er fuld, og siden at han øjensynligt også HAR det behov for at drikke sig fuld og opføre sig sådan.
  • Indstillinger
    Jeg synes egentlig du sagde det meget godt lotte123.

    Hvis det for ham og dig er utroskab så er det jo klart et dårligt signal.

    Følgende den tanke så er det ikke særlig sympatisk at drikke når han ved han ikke kan styre det.

    Jeg synes det mest tankevækkende er at han giver udtryk for at han er usikker på sine egne følelser.

    Jeg er stadig ikke sikker på hvordan han har været utro de 2 gange og om i begge anser det for utroskab derfor mener jeg ikke jeg kan give en egentlig mening.
  • Indstillinger
    Så I ville ikke have et problem med at jeres kæreste går i byen og kysser på andre?
    Hvor går jeres grænse for utroskab, hvis jeg må spørge..?
  • Indstillinger
    Min grænse går på, hvis han foretager sig noget, som han ikke også kan foretage sig foran mig.

    Hvis han skal "ud i busken" med en anden, så er min grænse overskredet.

    At han er i festligt lag og der giver en anden et knus og et helt uskyldigt kys - ser jeg ikke noget galt i, og jeg gør da det samme. Det er for os en helt naturlig adfærd.

    Men - det foregår altid fuldt offentligt.

    Vi elsker hinanden og vi ved 100% hvor vi har hinanden, og har et meget tæt og nært parforhold.

    Men - det handler ikke om, hvor andre sætter grænsen for utroskab, det handler om, hvor I sætter den- og så vidt jeg forstår, så er I enige.

    At give en fremmed pige et kys er - for jer begge - utroskab, men han gør det altså alligevel, når han er fuld.
    Ergo er han dig utro,
    ergo sårer han dig,
    ergo gør han det bevidst, da han ved, det kan ske, når han er fuld, og det ER jo hans eget bevidste valg, at drikke sig fuld.
    Ergo har han nok ret, når han ikke er sikker på sine følelser for dig, for var han det, så bød han dig ikke den slags.
  • Indstillinger
    Jeg håber ikke jeg skrev noget som helst om hvor vidt jeg havde et problem med situationen fordi at jeg stadig er meget usikker på hvad der er sket.

    Jeg har lagt særligt mærke til nogle ting i det du skrev som jeg mener er vigtige for hvilke overvejelser du bør gøre.

    Hvis både han og du synes han er utroså synes jeg det er alvorligt for jeres forhold.

    Hvis han vælger at sætte sig selv en situation hvor han pga alkohol opfører sig uacceptabelt og han *selv* mener det er uacceptabelt så er hans opførsel overfor dig ikke OK. (kunne også være det selv om han mente det var acceptabelt, men med den logik burde det være helt sikkert ikke OK).

    (Jeg kan ikke helt gennemskue hvad han har gjort eller ikke gjort)

    At han så også giver udtryk for at tvivle på sine egne følelser ville for mig i en lignende situation være noget jeg skulle tænke længe over.

    Tror jeg endte med at skrive det samme som lotte123 i store træk.
Log in eller Registrér for at kommentere.